Farnell rozbudowuje biuro w Krakowie 12 czerwca 2025 Farnell, globalny dystrybutor komponentów elektronicznych, ogłosił rozbudowę swojego biura w Krakowie. Przeszło 160 osób zatrudnionych w firmie odczuje zdecydowaną poprawę jakości pracy. Farnell podkreśla, że rozbudowa biura to część strategii firmy, która zakłada zwiększenie efektywności operacyjnej i poprawę jakości obsługi klienta w całej Europie Wschodniej.
Audi zwolni 7500 pracowników 19 marca 2025 Należący do Volkswagena koncern Audi zlikwiduje do 2029 r. nawet 7 500 miejsc pracy w Niemczech. Redukcja etatów odbędzie się w głównej mierze w takich obszarach jak administracja, produkcji i sektorze R&D. Powodem tej decyzji władz Volkswagena jest chęć obniżenia kosztów.
Inwestycja Forda uratuje niemiecką spółkę? 11 marca 2025 Ford zainwestuje 4,8 miliarda dolarów w zmagającą się z trudnościami niemiecką spółkę Ford-Werke - podaje Reuters.
Szef Forda: “Chiny przewodzą w rozwoju akumulatorów do elektryków” 14 lutego 2025 Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, przyznał, że chiński przemysł samochodowy stanowi zagrożenie dla zachodnich interesów ze względu na rozwój akumulatorów do pojazdów elektrycznych, szacując, że obecnie prowadzi on w USA o co najmniej dekadę.
Ford wycofuje SUVy z wadliwymi bateriami 02 stycznia 2025 Koncern Ford Motor Company chce wycofać ponad 20 tysięcy hybrydowych SUV-ów typu crossover z powodu obaw dotyczących baterii. Wycofanie obejmuje niektóre Ford Escape i luksusowe pojazdy Lincoln Corsair z lat modelowych 2020-2024.
Ford zwolni 4 tys. pracowników w Europie 28 listopada 2024 Amerykański gigant motoryzacyjny Ford ogłosił decyzję o likwidacji 4 tysięcy miejsc pracy w swoich europejskich zakładach. Ten znaczący krok to reakcja koncernu na ostrą konkurencją na rynku samochodów elektrycznych oraz brakiem wsparcia publicznego dla branży.
Transfery w Farnell. Nowi wiceprezesi dla regionu EMEA i obu Ameryk 21 listopada 2024 Daniel Ford i Richard Diaz dołączają do Farnell jako wiceprezesi ds. sprzedaży odpowiednio dla regionu EMEA i obu Ameryk. Obaj eksperci wnoszą do Farnell bogate doświadczenie w branży i udokumentowane wyniki.
Ford wycofuje się z produkcji akumulatorów w Polsce 30 października 2024 Według umowy zawartej pomiędzy LG Energy oraz Fordem produkcja akumulatorów do samochodów elektrycznych zostanie przeniesiona z Polski do Michigan (USA) już w przyszłym roku. Jest to wynik m.in. ustawy o redukcji inflacji oraz ulg podatkowych.
Auta dostawcze Forda zasilane przez LG Energy 18 października 2024 Firma LG Energy Solution podpisała umowę z Ford Motor Company na dostarczenie zasilania do samochodów dostawczych Forda w Europie. LG wyprodukuje akumulatory o mocy 109 GWh dla amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego. Pierwsze baterie będą montowane w Fordach już w 2026 roku. Okres obowiązywania umowy to od czterech do sześciu lat.
LG Energy Solution dostarczy akumulatory dla Mercedes-Benz 09 października 2024 Południowokoreańska firma LG Energy Solution podpisała umowę na dostawę akumulatorów do pojazdów elektrycznych (EV) do oddziałów Mercedes-Benz m.in. w Ameryce Północnej i innych regionach - podala agencja Reutersa.
Ford wznawia produkcję w Indiach 16 września 2024 Koncern Ford Motor poinformował, że planuje wznowić produkcję w swojej fabryce w południowoindyjskim stanie Tamil Nadu - podaje agencja Reutersa. Stanie się to dwa lata po zakończeniu produkcji w Indiach, trzecim co do wielkości rynku samochodowym na świecie.
Ford stawia na samochody hybrydowe 26 sierpnia 2024 Amerykański koncern motoryzacyjny Ford wycofał się z produkcji elektrycznego SUVa, opóźnia też premierę pickupa nowej generacji. Firma zobowiązała się do produkcji pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, powołując się na brak zainteresowania konsumentów samochodami w pełni elektrycznymi - podają dziennikarze “Wired”.
Ford zacieśnia pasa i zamyka część produkcji w Polsce 22 sierpnia 2024 Amerykański koncern motoryzacyjny szuka oszczędności. W związku z tym przenosi część produkcji akumulatorów z Polski z powrotem do Stanów Zjednoczonych. Ford wycofuje się z dalszego inwestowania w segment samochodów elektrycznych. Powodem jest niskie zainteresowanie tego typu pojazdami - podaje agencja Reutersa.
Unijne prawo zagrożeniem dla polskich producentów baterii? 02 sierpnia 2024 Interesy polskich przedsiębiorców produkujących baterie mogą być zagrożone. Wszystko za sprawą Unii Europejskiej, która wprowadza w życie tzw. rozporządzenie bateryjne. Tempo zmian i równe traktowanie krajów, które są na różnym etapie wdrażania dekarbonizacji budzi duże kontrowersje - przestrzega Polskie Towarzystwo Nowej Mobilności (PTNM).
BYD uniknie ceł nałożonych przez UE? 15 lipca 2024 Producent chińskich samochodów elektrycznych BYD podpisał umowę na budowę fabryki w Turcji. Według tamtejszego Ministerstwa Przemysłu i Technologii, w przyszłości z linii produkcyjnej ma zjeżdżać 150.000 pojazdów rocznie. Inwestycja jest szeroko komentowana jako próba ominięcia sankcji nałożonych na chińskich producentów samochodów elektrycznych przez Unię Europejską.
SQM zawiera umowę na dostawy litu z Hyundai i Kia 18 czerwca 2024 Chilijski koncern wydobywczy SQM, drugi co do wielkości producent litu na świecie, zawarł długoterminową umowę z firmami Hyundai i Kia. Chodzi o dostawy tego pierwiastka, kluczowego do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
W USA żądają zakazu importu dla kolejnych chińskich firm 10 czerwca 2024 Chińskie firmy produkujące baterie CALT i Gotion High Tech powinny zostać natychmiast dodane do amerykańskiej listy zakazującej importu. Tak twierdzi grupa Republikanów. Powodem ich protestów są informacje na temat łańcuchów dostaw obu firm. Mają one wykorzystywać ludzi do pracy przymusowej - podał Wall Street Journal.
Ekoenergetyka podwaja prędkość produkcji 06 czerwca 2024 Zielonogórska spółka, która regularnie umacnia swoją europejską pozycję, ogłosiła otwarcie nowej lini produkcyjnej. Dzięki inwestycji Ekoenergetyka podwoi prędkość produkcji i jednocześnie poprawi jakość oraz wydajność urządzeń.
Flex inwestuje 90 milionów euro na Węgrzech 31 maja 2024 Firma Flex, dostawca usług EMS z ponad trzydziestoletnią historią na Węgrzech, inwestuje w swoje dwa zakłady w mieście Zalaegerszeg.
Microchip przejmuje VSI 15 kwietnia 2024 Microchip Technology zakończyła proces przejęcia firmy VSI Co. Ltd. z siedzibą w Seulu, Korei. Zakład ten specjalizuje się w dostarczaniu technologii oraz produktów szybkiej łączności asymetrycznej, w tym kamer, sensorów i wyświetlaczy, opartych na otwartym standardzie Automotive SerDes Alliance (ASA).
ABB przejmuje Sevensense 11 stycznia 2024 Międzynarodowy koncern z siedzibą w Zurichu ogłosił w czwartek, 11 stycznia, przejęcie szwajcarskiego start-upu — Sevensense, lidera w dziedzinie nawigacji opartej na sztucznej inteligencji, który zapewnia najwyższy poziom szybkości, dokładności i autonomii robotów mobilnych. Przejęcie umocni ABB pozycję jako lidera w dziedzinie robotyki mobilnej nowej generacji opartej na sztucznej inteligencji.
Ładowarka Ekoenergetyki ze standardem Tesli 05 stycznia 2024 Zielonogórska Ekoenergetyka staje się coraz mocniejszą marką na świecie, a ostatnio odniesiony przez nią sukces tylko umacnia jej pozycję na rynku. Mowa tu o niezależnych testach zorganizowanych przez CharIN w Cleveland, podczas których Ekoenergetyka potwierdziła, że jej stacje ładowania AXON Easy są w pełni zgodne z North America Charging Standard (NACS).
Elektryfikacja Forda idzie gorzej niż zakładano? 22 listopada 2023 Amerykański producent samochodów Ford ogłosił wczoraj, 21 listopada, że firma zmienia harmonogram i rozmiar niektórych inwestycji w BlueOval Battery Park Michigan w Marshall. Ogłoszenie wiąże się ze zmniejszeniem liczby miejsc pracy i mocy produkcyjnych w fabryce pojazdów elektrycznych.
SK On, Ford i EcoPro BM zainwestują w fabrykę katod w Kanadzie 21 sierpnia 2023 Firma SK On ogłosiła, że wraz z producentem samochodów Ford Motor oraz producentem katod EcoPro BM wybuduje w Kanadzie fabrykę katod.
Ożywienie na rynku komponentów po majowym załamaniu 13 lipca 2023 Zgodnie z najnowszymi danymi branżowymi, mamy do czynienia z czteropunktowym wzrostem nastrojów dotyczących sprzedaży wśród specjalistów z branży w łańcuchu dostaw komponentów elektronicznych.
Czy Szwedzi zbojkotują drogie im Volvo? 28 czerwca 2023 W 2010 roku chiński koncern motoryzacyjny Geely przejął Volvo od Ford Motor i tak naprawdę przywrócili świetność szwedzkiej marce. Sprawy zdają się teraz nieco komplikować, gdyż chińskie Geely zostało wpisane przez Ukrainę na czarną listę firm, które wspierają Rosję. W efekcie, jak podaje korespondent PAP, szwedzkie wojsko i region z miastem Goeteborg rozważają bojkot pojazdów marki Volvo.
Poprawa nastrojów w sprzedaży komponentów 14 marca 2023 Nastroje w zakresie sprzedaży komponentów elektronicznych w lutym 2023 r. przekraczają oczekiwania, a dynamika przenosi się na prognozy marcowe.
Ford ogłosił zwolnienia w Hiszpanii 13 marca 2023 W połowie lutego Evertiq pisał, że Ford ogłosił likwidację 3 800 miejsc pracy w Europie. W ubiegły piątek Ford Motor Co. Bardziej sprecyzował swoje plany, informując o redukcji około 1 100 etatów w swoim zakładzie w Walencji.
Waymo firmy Alphabet likwiduje ponad 100 miejsc pracy w drugiej turze zwolnień 03 marca 2023 Jak podaje agencja Reuters, Waymo, oddział technologii samojezdnych firmy Alphabet Inc, zwolnił 137 pracowników, w swojej drugiej turze redukcji zatrudnienia w tym roku, zwiększając sumę zwolnień do 8% wszystkich pracowników.
LG Energy Solution, Ford i Koç Holding tworzą spółkę Joint Venture, produkującą ogniwa akumulatorowe 03 marca 2023 LG Energy Solution, Ford i Koç Holding podpisały niewiążący protokół ustaleń (MOU) w sprawie budowy jednego z największych zakładów produkcji ogniw akumulatorowych do pojazdów elektrycznych w Europie.
SK ON rezygnuje z inwestycji w Turcji 17 lutego 2023 Reuters informuje, że południowokoreański producent pojazdów elektrycznych SK On potwierdził rozwiązanie niewiążącej umowy dotyczącej budowy fabryki ogniw akumulatorowych w Turcji.
Ford zlikwiduje 3 800 miejsc pracy w Europie 14 lutego 2023 Amerykański producent samochodów poinformował w komunikacie prasowym, że podejmuje działania mające na celu restrukturyzację swojej działalności w Europie. Ford ma stworzy odchudzoną, bardziej konkurencyjną strukturę kosztów, w związku z czym przewiduje zlikwidowanie 3 800 miejsc pracy w ciągu najbliższych trzech lat.