reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ABB
Przemysł elektroniczny |

ABB przejmuje Sevensense

Międzynarodowy koncern z siedzibą w Zurichu ogłosił w czwartek, 11 stycznia, przejęcie szwajcarskiego start-upu — Sevensense, lidera w dziedzinie nawigacji opartej na sztucznej inteligencji, który zapewnia najwyższy poziom szybkości, dokładności i autonomii robotów mobilnych. Przejęcie umocni ABB pozycję jako lidera w dziedzinie robotyki mobilnej nowej generacji opartej na sztucznej inteligencji.

Równocześnie przejęcie podkreśla strategiczne ukierunkowanie ABB na innowacyjne rozwiązania AI przekształcające branże, takie jak logistyka i produkcja. ABB staje się zatem liderem w dziedzinie robotów AMR nowej generacji, integrując technologię Visual SLAM z wiodącym portfolio sprzętu i oprogramowania.

ABB ogłosiła dziś, że przejęła szwajcarski start-up Sevensense, wiodącego dostawcę technologii nawigacji wizyjnej 3D z obsługą sztucznej inteligencji dla autonomicznych robotów mobilnych (AMR). Firma Sevensense została założona w 2018 roku jako spin-off szwajcarskiego uniwersytetu technicznego ETH Zurich.

"To znaczący krok w kierunku naszej wizji miejsca pracy, w którym roboty obsługujące sztuczną inteligencję pomagają ludziom, odpowiadając na potrzeby naszych klientów w zakresie większej elastyczności i inteligencji w obliczu krytycznych niedoborów wykwalifikowanej siły roboczej" – powiedział Sami Atiya, prezes ABB Robotics and Discrete Automation. "Każdy robot mobilny, wyposażony w wizję i sztuczną inteligencję, skanuje unikalną część budynku; wspólnie te roboty uzupełniają się nawzajem, tworząc kompletną mapę, umożliwiając im autonomiczną pracę w szybko zmieniającym się środowisku".

ABB podkreśla, że przejęcie jest następstwem mniejszościowej inwestycji ABB w Sevensense po tym, jak ta dołączyła do ekosystemu innowacji firmy w 2021 roku, czyli w tym samym roku, w którym ABB przejęło ASTI Mobile Robotics. 

Szczegóły finansowe przejęcia nie zostały ujawnione. Po pilotażowych projektach klientów w branży motoryzacyjnej i logistycznej, ABB zintegruje technologię Sevensense z portfolio AMR firmy, oferując unikalne połączenie szybkości, dokładności i ładowności.

Pionierska technologia nawigacji Sevensense łączy sztuczną inteligencję i wizję 3D, umożliwiając robotom AMR podejmowanie inteligentnych decyzji, rozróżniając obiekty stałe i ruchome w dynamicznych środowiskach, podkreśla ABB. Po ręcznym prowadzeniu, roboty mobilne z technologią Visual Simultaneous Localization and Mapping (Visual SLAM) tworzą mapę, która jest używana do niezależnego działania, skracając czas uruchomienia z tygodni do dni i umożliwiając AMR poruszanie się w bardzo złożonych, dynamicznych środowiskach wraz z ludźmi. Mapy są więc stale aktualizowane i udostępniane całej flocie, oferując natychmiastową skalowalność bez przerywania operacji, zapewniając zarazem większą elastyczność w porównaniu z innymi technologiami nawigacyjnymi.

"Oferując większą autonomię i inteligencję kognitywną, unikalna, sprawdzona na rynku technologia ABB toruje drogę do przejścia od liniowych linii produkcyjnych do dynamicznych sieci. Inteligentne roboty AMR autonomicznie nawigują do komórek produkcyjnych, śledząc zapasy magazynowe i dzieląc się tymi informacjami z innymi robotami, jednocześnie bezpiecznie współpracując ramię w ramię z ludźmi" – powiedział Marc Segura, prezes Dywizji Robotyki ABB, w komunikacie prasowym. "Wraz z przejęciem Sevensense, ABB staje się liderem w dziedzinie AMR nowej generacji, oferując Visual SLAM w autonomicznych robotach mobilnych, wraz ze zintegrowanym portfolio obejmującym roboty i rozwiązania automatyzacji maszyn, a wszystko to zarządzane przez nasze oprogramowanie tworzące wartość".

ABB podkreśla, że obecnie zaawansowana technologia nawigacji oparta na sztucznej inteligencji już przekształca sektory produkcji motoryzacyjnej i logistyki, przynosząc wymierne korzyści dzięki szybszym i bardziej wydajnym operacjom. Na przykład dla producenta samochodów, firmy Ford, urządzenia ABB AMR wykorzystujące technologię Visual SLAM zapewnią wzrost wydajności w zakładach produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy firma Michelin wykorzysta tę technologię w intralogistyce w swojej fabryce w Hiszpanii. Inni producenci motoryzacyjni wdrożą tę technologię w Wielkiej Brytanii, Finlandii i Niemczech.

"To ważny moment w naszej wspólnej podróży, ponieważ wprowadzamy naszą rodzimą technologię na szerszy zakres rynków i sektorów. ABB jest dla nas idealnym miejscem do dalszego skalowania naszej wszechstronnej platformy autonomii wizualnej 3D, obsługującej producentów OEM w branży zautomatyzowanego transportu materiałów i robotyki usługowej. Wspólnie zdefiniujemy na nowo granice robotyki opartej na sztucznej inteligencji” — powiedział Gregory Hitz, CEO Sevensense.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-2
reklama
reklama