reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen
Przemysł elektroniczny |

Koniec problemów Volkswagena w Rosji?

Grupa VW sprzedaje swoją najważniejszą fabrykę w Rosji i całkowicie wycofuje się z tego kraju do odwołania – pisze Deutsche Presse-Agentur. Zakład koncernu w Kałudze ma zostać sprzedany grupie handlowej Avilon.

W ostatnich miesiącach Evertiq kilkukrotnie pisał o problemach, z jakimi borykał się Volkswagen po zawieszeniu w marcu 2022 roku działalności w Rosji. Tylko w tym roku pisaliśmy, że w marcu rosyjski sąd zamroził tamtejsze aktywa Volkswagena, zaś w maju rosyjski producent samochodów GAZ wniósł trzeci pozew przeciwko Volkswagenowi. Również w maju pisaliśmy, powołując się na Interfax, że rosyjskie władzy zatwierdziły sprzedaż aktywów Volkswagena.

Ostatnie informacje dotyczące sprzedaży aktywów zostały potwierdzone przez niemieckiego producenta, a Deutsche Presse-Agentur tak podsumowuje: po wcześniejszych krokach podjętych w związku z wojną na Ukrainie, decyzja ta oznacza de facto koniec niezależnej rosyjskiej działalności największej grupy samochodowej w Europie.

Podsumowując jeszcze raz warunki sprzedaży aktywów Volkswagena w Rosji, koncern otrzymał zgodę w Moskwie na sprzedaż swoich aktywów firmie Avilon za 125 milion euro. 

Należy zaznaczyć, że zakład produkcyjny w Kałudze ocenia się jako ultranowoczesny i najważniejszy składnik aktywów VW w Rosji. Fabryka, zatrudniająca 4 000 pracowników, zlokalizowana jest około 150 km na południowy zachód od Moskwy. Zatrudnionych w niej było 4 000 pracowników. 

Według wiceszefa rosyjskiego rządu Denisa Manturowa, trwają już poszukiwania partnera kontraktowego z Azji Południowo-Wschodniej, który przywróciłby zakład produkcyjny do eksploatacji.

Media światowe podkreślają, że sprzedaż fabryki została opóźniona przez pozew złożony przez byłego partnera produkcyjnego VW, firmę Gaz, która w czasach ZSRR zasłynęła z produkcji Wołgi. Gaz pozwał VW o odszkodowanie w wysokości setek milionów za zerwanie umowy. Od tego czasu sąd w Rosji odrzucił pozew. Evertiq pisał o tym tutaj i tutaj.

W wyniku wojny na Ukrainie, zachodni producenci samochodów zdecydowali się wycofać z Rosji. Takie falowe działanie doprowadziło do znacznego spadku produkcji pojazdów w tym roku. Odzwierciedlają to analizy stowarzyszenia biznesowego AEB. Według nich w 2022 roku w Rosji sprzedano jedynie 687 000 nowych pojazdów. Jest to znaczny spadek w porównaniu do sprzedanych 1,667 mln sztuk w 2021 roku. 


reklama
Załaduj więcej newsów
June 13 2024 13:49 V22.4.55-1