reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Izera Przemysł elektroniczny |

Nowe informacje na temat polskiej Izery?

Portal Elektromobilni podaje, że spółka ElectroMobility Poland (EMP) potwierdziła, iż produkcja Izery ruszy pod koniec 2025 roku, a rozpoczęcie budowy zakładu w Jaworznie zaplanowano na początek 2024 r.

Na produkcję polskich elektryków czekają nie tylko Polacy. Niemiecki portal Automobilwoche zwrócił się z prośbą o aktualizację do EMP, które w krótkim oświadczeniu udzieliło tylko tych kilku informacji.

W zasadzie ElectroMobility Poland potwierdziło tylko to, o czym mówiono już pod koniec listopada zeszłego roku. O planowanym uruchomieniu produkcji polskich elektryków w Jaworznie pisał również Evertiq: Izera zainwestuje w fabrykę w Jaworznie nawet 6 mld zł

Niemiecka gazeta zastanawia się jednak, dlaczego produkcja, która początkowo była zapowiadana na 2024 rok, wciąż jeszcze nie ruszyła. Powodów dopatrują się w problemach z zatwierdzeniem, finansowaniu przedsięwzięcia, a nawet w postępach rozwoju pojazdu. Przypomnijmy, że w połowie listopada ogłoszono, że Polska Izera ma nowego partnera i zostanie zbudowana na platformie Geely.

„Od wielu lat produkcja samochodów osobowych przez zachodnich producentów w Polsce drastycznie spada, ale kraj nie ma jeszcze własnego producenta. To ma się zmienić. Państwowa spółka ElectroMobility Poland (EMP) planuje rozpoczęcie produkcji pojazdów elektrycznych Izera pod koniec 2025 roku. Chiński producent Geely jest zaangażowany jako partner technologiczny. Pierwszy pojazd Izera, kompaktowy elektryczny SUV, będzie oparty na platformie SEA Geely, która po raz pierwszy będzie używana poza grupą. Rozpoczęcie budowy zakładu w Jaworznie w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej planowane jest na początek 2024 roku.” – cytuje Automobilwoche portal Elektromobilni. 

Niemiecki Automobilwoche zauważa, że nie będzie to jednak tak silnie oparty na polskich komponentach samochód, jak zapowiadano, ponieważ swój udział w inwestycji będą miały również niemieckie firmy. Jak pisze portal Ekektromobilni, jedna z nich będzie np. odpowiadać za planowanie i budowę zakładów produkcyjnych. Automobilwoche przypomina też, że choć wielu dostawców komponentów faktycznie ma swoje zakłady w Polsce, to w wielu przypadkach są to jedynie filie zachodnich firm. 

reklama
reklama
February 01 2023 23:01 V20.12.5-1