reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Izera
Przemysł elektroniczny |

Izera zainwestuje w fabrykę w Jaworznie nawet 6 mld zł

Po ogłoszeniu współpracy z chińskim Geely, Izera poinformowała, że marzenie o polskich samochodach elektrycznych się ziści. Zakład produkcyjny ma powstać w Jaworznie, a jego uruchomienie planowane jest na grudzień 2025 roku. Inwestycja szacowana jest na 6 mld zł.

Spółka ElectroMobility Poland poinformowała podczas konferencji prasowej, że w fabryce Izery w Jaworznie zatrudnienie miałoby znaleźć ok. 2400 pracowników.

„Nasza inwestycja doskonale wpisuje się w transformację przemysłową Śląska oraz wyzwania, przed jakimi staje bardzo silna w tym regionie branża motoryzacyjna. Izera ma także szansę zostać liczącym się w regionie pracodawcą. Szacujemy, że w fabryce w Jaworznie docelowo pracę znajdzie ok. 2400 pracowników. Ponadto, by Izera powstała niezbędne jest stworzenie sieci kontrahentów i dostawców dla których współpraca z ElectroMobility Poland może okazać się silnym impulsem do rozwoju. Powstanie zakładu to także szansa dla przedsiębiorców z innych branż na których funkcjonowanie wpłynie powstanie zakładu oraz rozwój parku dostawców. Budowanie fabryki Izery oznacza więc szanse na awans ekonomiczny kilku tysięcy osób i rozwój biznesowy setek firm.” – czytamy w komunikacie prasowym wypowiedź Cypriana Gronkiewicza, Dyrektora ds. uruchomienia produkcji.

Na początek planowana jest produkcja Izery w segmencie C w trzech odsłonach nadwoziowych (SUV, Hatch, SW). Osiągnięcie zdolności produkcyjnych do 100 tys. takich samochodów rocznie, szacowane jest na grudzień 2025 roku. Taka wydajność będzie wymagała produkcji na trzy zmiany, dlatego najpierw firma uruchomi jedną zmianę produkcyjną, która powinna zapewnić wydajność na poziomie 33,4 tys. samochodów.

„Podpisanie przez nas umowy z Geely rozpoczynają długotrwały proces pozyskiwania dostawców. Współpraca z tym koncernem daje nam szansę na wykorzystanie ekonomii skali i zakup komponentów na warunkach dużego OEM, co stanowi atut z punktu widzenia np. harmonogramu realizacji projektu. Licencja gwarantuje nam jednak niezależność w doborze dostawców. Niezależność, z której chcemy i będziemy korzystać. Według naszych szacunków i analiz na chwilę obecną około 60% komponentów niezbędnych do produkcji Izery możemy pozyskać lokalnie, co jest dobrą informacją nie tylko dla dostawców z regionu, ale także dla nas – krótsze łańcuchy dostaw generują niższe koszty pozyskania komponentów, ale także zwiększają bezpieczeństwo dostaw i zdolność do aktywnego nimi zarządzania.” – mówiła Beata Białoń Dudek, Dyrektor ds. łańcucha dostaw.

Na temat współpracy Izery z Geely czytaj tekst Evertiqa: Polska Izera ma nowego partnera.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-2
reklama
reklama