reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen
Przemysł elektroniczny |

Volkswagen i Bosch chcą wspólnie wyposażać gigafabryki baterii

Volkswagen i Bosch do końca 2022 roku chcą powołać spółkę joint venture, która będzie działać w branży wyposażenia fabryk akumulatorów do aut elektrycznych.

Grupa Volkswagen i Grupa Bosch 17 stycznia podpisały protokół ustaleń (MoU) dotyczący utworzenia europejskiego dostawcy rozwiązań do produkcji akumulatorów na skalę przemysłową. Firmy planują dostarczać kompletne, zintegrowane systemy produkcji baterii, a także zapewniać wsparcie na miejscu w zakresie rozruchu i konserwacji dla producentów ogniw i systemów bateryjnych.

– To kolejny krok w kierunku osiągnięcia celu, jakim jest mobilność neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. W samej Europie do 2030 roku Grupa Volkswagen planuje zbudować sześć fabryk ogniw – czytamy  w komunikacie. Pod koniec ubiegłego roku koncern założył firmę zajmującą się m.in. zakładaniem fabryk akumulatorów w Europie.

Oczywiście nie tylko Volkswagen będzie uruchamiał gigafabryki; w samej Europie w ciągu najbliższej dekady różne firmy roku planują budowę zakładów produkujących o łącznej rocznej wydajności około 700 GWh. Niemieckie koncerny chcą wziąć jak największy kawałek tego obiecująco wyglądającego tortu.

– Europa ma wyjątkową szansę, by w nadchodzących latach stać się globalną potęgą akumulatorową. Istnieje silne i rosnące zapotrzebowanie na wszystkie aspekty produkcji baterii, w tym na wyposażenie nowych gigafabryk. Volkswagen i Bosch zbadają możliwości rozwoju i kształtowania tej nowatorskiej, wielomiliardowej branży w Europie. Nasza decyzja o aktywnym zaangażowaniu się w pionową integrację łańcucha wartości w zakresie produkcji baterii pozwoli na dostęp do nowej puli zysków. Planowanie stworzenia pełnego europejskiego łańcucha dostaw dla e-mobilności wyprodukowanej w Europie z pewnością oznacza rzadką okazję w historii biznesu – mówi Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen odpowiedzialny za technologię

Partnerzy podkreślają, że ich obszary działalność i wiedzy się uzupełniają: Volkswagen jest producentem samochodów na dużą skalę i – jak zapewnia – jest na najlepszej drodze do stania się głównym producentem ogniw akumulatorowych. Bosch natomiast ma know-how w zakresie automatyzacji fabryk i integracji systemów.

– Rozumiemy działanie technologii baterii i wiemy, jak je wyprodukować. Dzięki ponad 135-letniemu doświadczeniu w branży motoryzacyjnej i sprawdzonej wiedzy w zakresie industrializacji, chcemy zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na akumulatory – podkreśla Rolf Najork, członek zarządu Grupy Robert Bosch i prezes zarządu Bosch Rexroth.

Tu warto przypomnieć, że w sierpniu ubiegłego roku Bosch zapowiedział mocny rozwój właśnie w branży wyposażenia fabrycznego do produkcji akumulatorów. Niemiecki koncern do 2025 roku zamierza osiągnąć roczną sprzedaż z tego segmentu na poziomie 250 mln EUR.

(w pierwszym rzędzie, od lewej) Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii; Frank Blome, szef działu baterii Volkswagen Group, Sebastian Wolf, szef operacji Battery Cell Volkswagen Group.
(tylny rząd, od lewej do prawej) Günter Krenz, dyrektor generalny Bosch Manufacturing Solutions, Rolf Najork, członek zarządu, Robert Bosch GmbH, Aemen Bouafif, asystent zarządu firmy Bosch.


© Volkswagen
 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-2
reklama
reklama