© Bosch
Przemysł elektroniczny |
Rozpoczynając działalność na tym polu, Bosch zamierza zwiększyć wartość dodaną w budowie maszyn i do 2025 roku wygenerować roczną sprzedaż wyposażenia do produkcji akumulatorów w wysokości około 250 mln EUR. Bosch wykorzystuje swoją wiedzę produkcyjną również we własnych zakładach. W fabryce w Eisenach w Niemczech Bosch rozpoczyna teraz produkcję seryjną akumulatorów 48-woltowych drugiej generacji. Firma zainwestuje w tym roku 70 mln EUR w rozszerzenie produkcji na miejscu.
Rynek akumulatorów rośnie nawet o 25 procent rocznie
Rynek jest ogromny: eksperci przewidują, że zapotrzebowanie na akumulatory litowo-jonowe wzrośnie z około 200 GWh w 2019 roku do ponad 2000 GWh do 2030 roku (źródło: BMWi, 2021). Obecnie ponad 60 proc. tego zapotrzebowania przypada na elektromobilność (źródło: VDMA, 2020).
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, firma zamierza wykorzystać wiedzę produkcyjną oraz doświadczenie w opracowywaniu akumulatorów zarówno do samochodów, jak i do rowerów z napędem elektrycznym, elektronarzędzi i urządzeń kuchennych. – Zakładamy, że globalny rynek akumulatorów będzie rósł nawet o 25 procent każdego roku. Bosch dokłada wszelkich starań, aby sprostać temu zapotrzebowaniu – mówi Rolf Najork, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za technikę przemysłową.
Webasto stawia na rozwiązania Boscha
Webasto zajmuje się elektromobilnością od 2016 roku i oprócz nagrzewnic wysokonapięciowych i rozwiązań do ładowania, koncentruje się również na systemach baterii do pojazdów zelektryfikowanych. Produkcja akumulatorów odbywa się m.in. w zakładzie Webasto w Schierling w Niemczech, który jest modelowym przykładem dla powstających fabryk, np. w Dangjin w Korei.
Zadaniem firmy Bosch jest dostarczanie zautomatyzowanych linii montażowych do spawania i klejenia ogniw akumulatora. W tym celu są łączone różne funkcje produkcji modułowej: czyszczenie ogniw z kontrolą przyjmowania, proces układania, specjalny proces spawania laserowego oraz kontrola końcowa na linii w celu zapewnienia jakości. Roboty automatycznie układają stosy ogniw w dwuetapowym procesie składającym się z technologii dozowania i spawania laserowego. Dzięki kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa możliwe jest wykonanie elektrycznego połączenia modułu akumulatora za pomocą wysoce dynamicznego i precyzyjnego procesu spawania laserowego – podkreśla Bosch w komunikacie.
Bosch opiera się na własnej technice przemysłowej, również w swoich zakładach. Fabryka w Eisenach produkuje 48-woltowe akumulatory do hybrydyzacji samochodów osobowych. Teraz do produkcji seryjnej w Eisenach wchodzi druga generacja baterii. Ponad 90 elementów przechodzi podczas produkcji przez 100 etapów procesu. Z kolei od 2015 roku fabryka Bosch w węgierskim Miszkolcu produkuje wysokowydajne akumulatory do rowerów z napędem elektrycznym. Zanim akumulatory wraz z napędem i wyświetlaczem zostaną połączone w system roweru z napędem elektrycznym, proces produkcyjny musi przejść około 20 etapów. Obejmują one kontrolę wstępną ogniw, montaż modułów i pakietów oraz integrację z systemem zarządzania akumulatorem.
Przy budowie fabryk firma Bosch służy jako generalny wykonawca oraz dostawca poszczególnych komponentów i rozwiązań softwarowych.
© Bosch
Bosch rozwija nowy obszar działalności warty setki milionów
Niemiecki koncern do 2025 roku zamierza osiągnąć roczną sprzedaż wyposażenia fabrycznego do produkcji akumulatorów na poziomie 250 mln EUR.
– Znamy akumulatory jak własną kieszeń, a także sposób ich wytwarzania – mówi Rolf Najork, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za technikę przemysłową. Firma inwestuje około 70 mln EUR w uruchomienie produkcji seryjnej akumulatorów 48 V w zakładzie w Eisenach.Bosch łączy swoje kompetencje w zakresie budowy maszyn i oferuje firmom wyposażenie fabryczne do produkcji akumulatorów z jednego źródła – od pojedynczych komponentów, poprzez oprogramowanie po kompletne linie montażowe. Jednym z pilotażowych klientów jest firma Webasto, która wyposaża swoje fabryki akumulatorów w technologię Bosch.
Rozpoczynając działalność na tym polu, Bosch zamierza zwiększyć wartość dodaną w budowie maszyn i do 2025 roku wygenerować roczną sprzedaż wyposażenia do produkcji akumulatorów w wysokości około 250 mln EUR. Bosch wykorzystuje swoją wiedzę produkcyjną również we własnych zakładach. W fabryce w Eisenach w Niemczech Bosch rozpoczyna teraz produkcję seryjną akumulatorów 48-woltowych drugiej generacji. Firma zainwestuje w tym roku 70 mln EUR w rozszerzenie produkcji na miejscu.
Rynek akumulatorów rośnie nawet o 25 procent rocznie
Rynek jest ogromny: eksperci przewidują, że zapotrzebowanie na akumulatory litowo-jonowe wzrośnie z około 200 GWh w 2019 roku do ponad 2000 GWh do 2030 roku (źródło: BMWi, 2021). Obecnie ponad 60 proc. tego zapotrzebowania przypada na elektromobilność (źródło: VDMA, 2020).
Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, firma zamierza wykorzystać wiedzę produkcyjną oraz doświadczenie w opracowywaniu akumulatorów zarówno do samochodów, jak i do rowerów z napędem elektrycznym, elektronarzędzi i urządzeń kuchennych. – Zakładamy, że globalny rynek akumulatorów będzie rósł nawet o 25 procent każdego roku. Bosch dokłada wszelkich starań, aby sprostać temu zapotrzebowaniu – mówi Rolf Najork, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za technikę przemysłową.
Webasto stawia na rozwiązania Boscha
Webasto zajmuje się elektromobilnością od 2016 roku i oprócz nagrzewnic wysokonapięciowych i rozwiązań do ładowania, koncentruje się również na systemach baterii do pojazdów zelektryfikowanych. Produkcja akumulatorów odbywa się m.in. w zakładzie Webasto w Schierling w Niemczech, który jest modelowym przykładem dla powstających fabryk, np. w Dangjin w Korei.
Zadaniem firmy Bosch jest dostarczanie zautomatyzowanych linii montażowych do spawania i klejenia ogniw akumulatora. W tym celu są łączone różne funkcje produkcji modułowej: czyszczenie ogniw z kontrolą przyjmowania, proces układania, specjalny proces spawania laserowego oraz kontrola końcowa na linii w celu zapewnienia jakości. Roboty automatycznie układają stosy ogniw w dwuetapowym procesie składającym się z technologii dozowania i spawania laserowego. Dzięki kompleksowej koncepcji bezpieczeństwa możliwe jest wykonanie elektrycznego połączenia modułu akumulatora za pomocą wysoce dynamicznego i precyzyjnego procesu spawania laserowego – podkreśla Bosch w komunikacie.
Bosch opiera się na własnej technice przemysłowej, również w swoich zakładach. Fabryka w Eisenach produkuje 48-woltowe akumulatory do hybrydyzacji samochodów osobowych. Teraz do produkcji seryjnej w Eisenach wchodzi druga generacja baterii. Ponad 90 elementów przechodzi podczas produkcji przez 100 etapów procesu. Z kolei od 2015 roku fabryka Bosch w węgierskim Miszkolcu produkuje wysokowydajne akumulatory do rowerów z napędem elektrycznym. Zanim akumulatory wraz z napędem i wyświetlaczem zostaną połączone w system roweru z napędem elektrycznym, proces produkcyjny musi przejść około 20 etapów. Obejmują one kontrolę wstępną ogniw, montaż modułów i pakietów oraz integrację z systemem zarządzania akumulatorem.
Przy budowie fabryk firma Bosch służy jako generalny wykonawca oraz dostawca poszczególnych komponentów i rozwiązań softwarowych.
© Bosch