reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© XTPL
Biznes |

XTPL ma za sobą rekordowy kwartał

Niecały miesiąc temu Evertiq pisał, że XTPL rozpędza się na koniec roku. Okazuje się, że spostrzeżenie było jak najbardziej trafne, gdyż wg wstępnych szacunkowych danych dostawca przełomowych rozwiązań nanodruku dla rynku nowoczesnej elektroniki wygenerował w IV kwartale 2023 roku najwyższe historycznie przychody ze sprzedaży produktów i usług — wynoszące 4,4 mln zł, co oznacza wzrost o 29% w ujęciu r/r oraz 20% w ujęciu kw/kw.

XTPL podaje w komunikacie prasowym, że w całym 2023 roku osiągnął 13,6 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów i usług, rosnąc o 35% r/r i utrzymując wysokie tempo komercjalizacji swoich rozwiązań. Firma twierdzi, że na rekordowy wynik IV kwartału 2023 roku istotny wpływ miało dostarczenie łącznie 5 urządzeń prototypujących Delta Printing System (DPS) oraz zakończenie czwartego etapu prac rozwojowych w ramach fazy technologicznej z Nano Dimension Ltd. w obszarze zaawansowanych płytek PCB.

Spółka podała również, że jej szacunkowy stan środków pieniężnych na koniec 31 grudnia 2023 roku wyniósł 27,1 mln zł. Taka suma w pełni zabezpiecza realizację planów zaplanowanych na 2024 rok. Warto podkreślić, że plany te są ściśle związane ze strategią spółki ogłoszoną w listopadzie 2023 roku, o której pisał Evertiq: XTPL skaluje biznes i przyspiesza rozwój.  

„Rekordowy IV kwartał to dla nas bardzo dobre dopełnienie i podsumowanie 2023 roku, jednego z najbardziej intensywnych i kluczowych okresów dla długoterminowego rozwoju XTPL. Utrzymaliśmy wysokie tempo wzrostu przychodów z komercjalizacji naszych trzech linii biznesowych, a wszystkie projekty nakierowane na przemysłowe wdrożenia cały czas postępują. W aż dwóch z nich przeszliśmy w ubiegłym roku do zaawansowanego etapu budowania prototypu przemysłowego urządzenia z technologią XTPL w jego sercu. Dodatkowo z sukcesem przeprowadziliśmy ofertę publiczną, zabezpieczając środki na ogłoszoną na lata 2023-2026 Strategię rozwoju, która w szeroki sposób adresuje nasze plany biznesowe, operacyjne, organizacyjne i przede wszystkim stawia jasny, mierzalny cel w postaci osiągnięcia 100 mln zł ze sprzedaży produktów i usług do końca 2026 roku. Rok 2024 rozpoczynamy zatem ze świadomością jasno wytyczonej ścieżki do realizacji tego celu i poczuciem komfortu w postaci już istniejącego backlogu zamówień na nasze urządzenia prototypujące DPS oraz satysfakcji z coraz silniejszej marki jaką na arenie międzynarodowej staje się XTPL” – mówi Filip Granek, Prezes Zarządu XTPL S.A., w komunikacie prasowym.

XTPL podaje dalej, że komercjalizuje trzy posiadane linie biznesowe oraz generuje dodatkowe przychody z tytułu dotacji, które stanowią ważną część współfinansowania prowadzonych projektów o charakterze B+R. Warto więc podkreślić, że XTPL pozyskało w IV kwartale 2023 roku dotacje o wartości 0,7 mln zł, w analogicznym okresie przed rokiem było to natomiast 2,9 mln zł. Jednak w całym 2023 roku spółka pozyskała dotacje o wartości 3,4 mln zł, z kolei w 2022 roku wyniosły 5,9 mln zł.

„Ostatni kwartał 2023 roku to wyraźny wzrost przychodów w wyniku efektywnie prowadzonych działań poszczególnych działów naszej firmy, od sprzedaży i marketingu, poprzez działy badawcze, produkcję i logistykę. Każdy z tych obszarów sukcesywnie wzmacniamy, pamiętając o strategicznym celu 100 mln zł przychodów ze sprzedaży w roku 2026. Dział sprzedaży rozbudowujemy również  poprzez umowy jakie zawieramy z nowymi dystrybutorami rozwiązań oferowanych przez XTPL. W IV kwartale do grona pokrywanych przez nas rynków dołączyły: Tajwan, Stany Zjednoczone, Singapur i Korea Południowa. To rynki o wysokim potencjale na którym produkty XTPL będą od teraz jeszcze bardziej widoczne i dostępne dla potencjalnych klientów. Z myślą o generowaniu kolejnych szans sprzedażowych w 2024 roku zamierzamy także zwiększyć naszą obecność na targach branżowych. Według naszych szacunków ponad 60% wygenerowanych kwalifikowanych leadów, które przełożyły się na zamówienie i dostawę urządzeń DPS, to wynik naszej widoczności na międzynarodowych targach w 2023 roku. Pokazujemy się tam w charakterze uczestnika, a także wystawcy czy speakera. W 2024 roku w tego rodzaju charakterze zamierzamy być obecni w ponad 13 krajach na różnego rodzaju konferencjach i wydarzeniach. Widzimy namacalne efekty tej aktywności i wierzymy, że przyniesie to szereg korzyści również w 2024 roku w każdej rozwijanej przez nas linii biznesowej” – dodaje Jacek Olszański, Członek Zarządu ds. finansowych XTPL.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama