reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Solaris
Przemysł elektroniczny |

Solaris zamyka rok mocnym akcentem

W grudniu Evertiq pisał o kolejnych Solarisach w Mediolanie. Cóż, nie było to jednak jedyne zamówienie, które wpłynęło do Solarisa na koniec 2023 roku. Elektryczne autobusy produkowane w Polsce zasilą również floty w Madrycie i Berlinie.

ATM Milano został jednym z największych odbiorców bezemisyjnych pojazdów marki Solaris. Mediolański przewoźnik dołączył do tego grona, zamawiając po raz kolejny elektryczne autobusy polskiej produkcji, których dostawy zaplanowano na 2025 rok. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj: Kolejne elektryczne Solarisy w Mediolanie.

W grudniu jednak również przewoźnik EMT Madrid zamówił od Solarisa 20 niskowejściowych autobusów Urbino 9 LE electric i 30 Urbino 12 electric. Nowoczesne, ciche i nieemitujące spalin pojazdy w sposób szczególny przyczynią się do realizacji ambitnych celów Madrytu w posiadaniu w pełni bezemisyjnej floty autobusów miejskich, pisze Solaris. Realizacja dostaw potrwa do końca lipca 2024 oku. 

„W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy wiele imponujących zamówień od klientów z całej Europy. Cieszę się, że do ich grona dołączył także Madryt, który - swoimi deklaracjami, za którymi idą konkretne, śmiałe działania - daje wspaniały przykład przewoźnikom i samorządom z całej Europy. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów” – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży, i Marketingu.

Madryt traktuje poważnie elektryfikację. W związku z tym stolica Hiszpanii przyjęła Strategię Zrównoważonego Rozwoju Środowiskowego Rady Miejskiej “Madrid 360”, zgodnie z którą EMT Madrid ma obsługiwać flotę składającą się w 100% z autobusów z napędami nisko- i zeroemisyjnymi. Ostatni autobus o tradycyjnym, spalinowym napędzie został wycofany z ulic Madrytu już w grudniu 2022 roku. 

„EMT Madrid posiada w swojej flocie 250 Urbino 12 CNG oraz 60 Urbino 12 electric. Wraz z realizacją najnowszego kontraktu na 50 autobusów bateryjnych, spółka będzie w posiadaniu 360 nisko- i zeroemisyjnych nowoczesnych autobusów marki Solaris” – pisze Solaris w aktualności. 

Oprócz Madrytu i Mediolanu, w grudniu 50 Solaris Urbino 18 electric zamówiła również Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), berlińska spółka transportu publicznego. Dostawy będą prowadzone w latach 2024 i 2025. 

Tym mocnym akcentem, który kończy Solaris kończy rok, jest właśnie zamówienie z Berlina, gdyż może zostać ono rozszerzone nawet o 650 przegubowych e-busów w przeciągu 8 lat. 

Solaris podkreśla, że berliński transport publiczny już teraz jest obsługiwany przez 140 bateryjnych Solarisów Urbino, w dwóch najbardziej popularnych długościach: 12 i 18 metrów.

„Jestem niezwykle szczęśliwy i dumny z powodu przyznania nam tego prestiżowego zamówienia. Solaris dostarczył wcześniej berlińskiemu systemowi transportu publicznego liczne pojazdy zasilane bateryjnie, przyczyniając się do bardziej zrównoważonego środowiska miejskiego w Berlinie. To dla nas niewątpliwy dowód zaufania, za co bardzo dziękujemy. Dołożymy wszelkich starań, by dostarczyć mieszkańcom metropolii niezawodne, nowoczesne i ekologiczne autobusy” – powiedział Christian Goll, Dyrektor Zarządzający Solaris Deutschland GmbH.

Warto dodać, że po ulicach europejskich miast jeździ już niemal 2 300 elektrycznych autobusów Urbino od Solarisa, a zakontraktowane zamówienia na kolejnych ponad 700 e-busów będą realizowane w latach 2024-2025. 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 26 2024 09:38 V22.4.33-1
reklama
reklama