Kolejne elektryczne Solarisy w Mediolanie
ATM Milano został jednym z największych odbiorców bezemisyjnych pojazdów marki Solaris. Mediolański przewoźnik dołączył do tego grona, zamawiając po raz kolejny elektryczne autobusy polskiej produkcji – tym razem 105 sztuk Urbino 18 electric. Dostawy zaplanowano na 2025 rok.
Solaris pisze w komunikacie prasowym, że jego współpraca z ATM Milano rozpoczęła się w 2014 roku, a od tego czasu przewoźnik zamówił u producenta łącznie blisko 500 pojazdów, z czego od 2018 roku same z napędem bezemisyjnym.
„Autobusy elektryczne Solaris są już stałym elementem pejzażu europejskich miast, każdego dnia wypełniając swoją misję bezemisyjnej mobilności. Przykład Mediolanu, który tak dynamicznie inwestuje w zrównoważony transport, jest imponujący. Cieszę się, że jesteśmy partnerem miasta w tej zmianie” – mówi Javier Iriarte, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o., w komunikacie prasowym.
Przegubowe autobusy Urbino 18 electric zamówione przez ATM Milano zostaną wyposażone w baterie typu High Energy o łącznej pojemności 700 kWh. Przewoźnik będzie mógł je ładować zarówno za pomocą wtyczki plug-in, jak i pantograf.
Jak podkreśla Solaris, dzięki zoptymalizowanemu wykorzystaniu infrastruktury miejskiej, autobusy będą regularnie korzystały z ładowarek na trasie przejazdu, co zagwarantuje im praktycznie nieograniczony całodzienny zasięg
„Marka Solaris umacnia swą pozycję na rynku włoskim, zwłaszcza w obszarze pojazdów bateryjnych i wodorowych. Tylko w tym roku producent podpisał kontrakty między innymi na dostawy 98 elektrycznych Urbino do Cagliari i 90 autobusów wodorowych do Wenecji. Solaris zrealizuje także największe dotychczas europejskie zamówienie na autobusy wodorowe i wyprodukuje aż 130 pojazdów napędzanych wodorem dla Bolonii” — pisze Solaris w komunikacie.