reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Izera
Przemysł elektroniczny |

Izera nabierze włoskiego ducha

ElectroMobility Poland ogłosiło 21 marca współpracę z biurem stylistycznym Pininfarina nad projektem stylistyki gamy modelowej polskiej marki samochodów elektrycznych Izera. Jak podano w komunikacie prasowym, współpraca obejmie kompleksowy projekt trzech modeli: SUV-a, hatchbacka oraz kombi.

Dzień wcześniej Evertiq pisał, że ElectroMobility rozpoczyna rekrutację. W związku z tą informacją zaczęło rodzić się pytanie, co będzie dalej? Czy powstanie Izery jest coraz bliżej? Nikt się chyba jednak nie spodziewał informacji, którą ogłosiła dziś polska spółka –współpracy z włoskim studiem stylistycznym Pininfarina, trwającej tak naprawdę już od listopada ubiegłego roku. 

„Możliwość współpracy z utytułowanym i doświadczonym partnerem o unikalnych kompetencjach takim jak Pininfarina to kolejny ważny krok na drodze do seryjnej produkcji Izery. Jako nowa marka musimy szukać swoich przewag na bardzo konkurencyjnym rynku, a ponadczasowy, atrakcyjny design ma być jedną z cech, które wyróżnią Izerę.” - skomentował Łukasz Maliczenko, dyrektor rozwoju technicznego produktu w EMP - „Współpraca naszych doświadczonych projektantów z zespołem Pininfariny to gwarancja, że stylistyka Izery powstanie przy zachowaniu najwyższych standardów branżowych. Kooperacja Izery z kolejnym partnerem o renomie i ugruntowanej pozycji w branży to także jasny sygnał dla rynku, że projekt jest na dobrej ścieżce i rozwija się zgodnie z planem i przyjętymi założeniami.”

Warto podkreślić, że ogłoszenie współpracy miało miejsce w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, a towarzyszyły im warsztaty z projektowania. Zapowiedziano również program stażowy w Turynie dla młodych projektantów, który będzie realizowany wspólnie przez EMP oraz Pininfarinę. 

„Praca nad stworzeniem nowej rodziny pojazdów dla nowej marki jest niesamowitym wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego. Zgranie między naszymi zespołami pozwoliło nam również rozszerzyć współpracę o program stażowy, który zapewni dwóm utalentowanym studentom unikalne doświadczenie trzech miesięcy pracy w najsłynniejszym na świecie włoskim centrum stylu.” – powiedział Marco Giumentaro, Creative Senior Manager w Pininfarinie.

Jeśli chodzi o szczegóły, to nawiązana ze studiem stylistycznym współpraca dotyczy projektu nadwozia, wnętrza oraz HMI (Human Machine Interface) gamy modelowej 3 samochodów elektrycznych – SUV-a, hatchbacka oraz kombi. Przypomnijmy, że auta te zostaną zbudowane w oparciu o platformę SEA, możliwą dzięki technologicznemu partnerstwu pomiędzy EMP a Geely.

„Cieszymy się z tego długoterminowego, strategicznego partnerstwa z tak istotnym przedstawicielem polskiej branży automotive. Współpraca ze start-upami jest częścią strategii Pininfariny, a rozpoczęcie współpracy z nowo powstałym zespołem Izery o wysokich kwalifikacjach pozwala na osiągnięcie sukcesu. Możemy z dumą powiedzieć, że już od samego początku pomiędzy naszymi zespołami panuje doskonała harmonia na poziomie zarówno technicznym, jak i międzyludzkim.” – powiedział Giuseppe Bonollo, Senior Vice President ds. sprzedaży i marketingu w Pininfarinie.

Jak podkreślono w komunikacie prasowym, za obszar designu oraz koordynację prac z biurem stylistycznym ze strony EMP odpowiedzialni są Tadeusz Jelec oraz Mariusz Bekas, doświadczeni projektanci pracujący wcześniej dla znanych marek motoryzacyjnych. 

„Współpraca z Pininfariną otwiera przed nami możliwości, których jako nowa marka jeszcze nie mamy. Zyskujemy dostęp do kompetencji, kadr i zaplecza niezbędnego do tego, aby realizować przyjęte przez nas kierunki prac nad stylistyką Izery. My wyznaczamy kierunek, a nasi partnerzy odegrają kluczową rolę w rozwijaniu i osiąganiu stawianych celów."– powiedział Tadeusz Jelec, główny projektant Izery – "Celem naszej współpracy jest sięgnięcie do stylistycznego DNA, które zaprezentowaliśmy, przedstawiając publicznie prototypy demonstracyjne Izery w 2020 r., i uaktualnienie wypracowanego języka stylistycznego marki w odniesieniu do parametrów platformy, na której powstaną nasze pojazdy oraz trendów dostrzegalnych na rynku. Jestem przekonany, że z połączenia naszej wizji oraz międzynarodowego doświadczenia i talentu Pininfariny powstaną samochody, które będą cieszyć się powodzeniem u europejskich klientów.”

Założona w 1930 roku Pininfarina słynie z elegancji, czystości i innowacyjności, nic dziwnego, że określana jest mianem kwintesencji włoskiego stylu. Firma zatrudnia obecnie 500 osób w biurach znajdujących się we Włoszech, Niemczech, Chinach i Stanach Zjednoczonych, a na giełdzie notowana jest od 1986 r. Pininfarina ma na swoim koncie projekty ponad 1200 pojazdów i ponad 600 projektów z innych dziedzin.


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama