reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Ford Motor Company
Przemysł elektroniczny |

SK Innovation i Ford zainwestują miliardy w produkcję baterii w USA

Partnerzy spółki JV BlueOvalSK ogłosili plan inwestycyjny, w ramach którego uruchomią największy hub produkcji akumulatorów w USA. Roczne moce mają wynosić 129 GWh.

Ford i SK Innovation zamierzają zainwestować łącznie 11,4 mld USD w budowę fabryk akumulatorów i montowni pojazdów elektrycznych w Tennessee i Kentucky. Będzie to największy projekt w 118-letniej historii Forda i jak dotąd największa inwestycja w fabryki akumulatorów w USA – podkreślają firmy w komunikacie. Trzy nowe fabryki akumulatorów BlueOvalSK – dwie w Kentucky i jedna w Tennessee – zapewnią rocznie 129 GWh na potrzeby Forda. Pozwoli to na roczną produkcję ponad miliona akumulatorów, w tym pakietów dalekiego zasięgu do SUV-ów i ciężarówek. Firmy utworzą prawie 11 000 miejsc pracy – prawie 6 000 w Stanton w stanie Tennessee i 5 000 w Glendale w stanie Kentucky. Produkcja nowych pojazdów elektrycznych i akumulatorów litowo-jonowych ma ruszyć się w 2025 roku. W Tennessee powstanie kampus produkujący pojazdy i akumulatory pod nazwą Blue Oval City, którego uruchomienie ma kosztować 5,6 mld USD i który ma „odmienić sposób produkcji pojazdów i akumulatorów”. Wydajność zakładu oceniana jest na 43 GWh rocznie. Mają w nim powstawać elektryczne wersje pickupa F-150. Natomiast w Kentucky Ford wraz z SK Innovation zbudują kompleks produkujący akumulatory wart 5,8 mld USD – BlueOvalSK Battery Park – zawierający dwie bliźniacze fabryki akumulatorów o rocznej wydajności 86 GWh. – Inwestycja Forda o wartości 7 mld USD jest największą inwestycją produkcyjną, jakiej kiedykolwiek dokonał jakikolwiek producent samochodów w USA. Projekt ten, będący częścią ponad 30 mld USD inwestycji Forda w pojazdy elektryczne do 2025 roku, wspiera długoterminowy cel firmy, jakim jest stworzenie zrównoważonego ekosystemu produkcyjnego w Ameryce oraz przyspieszenie postępów w kierunku osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Ford ocenia, że do 2030 roku od 40% do 50% globalnej sprzedaży firmy będą stanowiły pojazdy w pełni elektryczne – czytamy w komunikacie. Z kolei SK Innovation, po uruchomieniu nowych zakładów, będzie w stanie wyprodukować 150 GWh rocznie w samych Stanach Zjednoczonych. W konsekwencji umożliwi to firmie osiągnięcie celu, jakim jest przekroczenie rocznych mocy produkcyjnych na poziomie 200 GWh do 2025 roku. fot.: © Ford, SK Innovation

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-2
reklama
reklama