reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Volkswagen Przemysł elektroniczny | 04 marca 2021

Volkswagen przeprowadzi próby terenowe jazdy autonomicznej

Volkswagen Samochody Dostawcze prowadzi intensywne przygotowania do wprowadzenia do użytku w roku 2025 systemów autonomicznych w ruchu drogowym. Na ten rok planowane są pierwsze próby terenowe.

– W tym roku po raz pierwszy przeprowadzimy próby terenowe, w których system autonomicznej jazdy firmy Argo AI zostanie umieszczony w nowym modelu ID.BUZZ, który już wkrótce znajdzie się w sprzedaży. Celem testów jest opracowanie koncepcji wykonywania usługi transportowej i zatrzymywania się w wybranym miejscu, podobnej do tej, którą dziś oferuje MOIA. W połowie tej dekady nasi klienci w wybranych miastach otrzymają możliwość dowozu do wybranego celu autonomicznymi pojazdami – mówi Christian Senger, szef działu jazdy autonomicznej. Równoprawnymi inwestorami w Argo AI, firmie specjalizującej się w tworzeniu platform oprogramowania dla jazdy autonomicznej, są Ford Motor Company i Volkswagen Samochody Dostawcze. Jak podkreśla VW, celem prac jest konsekwentny i szybki rozwój oraz późniejsze wykorzystanie systemów autonomicznych. Oprócz początkowej inwestycji w wysokości 1 mld USD dolarów, Volkswagen wniósł do Argo AI swoją spółkę-córkę AID (Autonomous Intelligent Driving). Z budżetem na dalszy rozwój autonomicznej jazdy potwierdzonym w ostatnich dniach przez Radę Nadzorczą, marka robi kolejny znaczący krok w kierunku przyszłości autonomicznej mobilności – czytamy w komunikacie Volkswagena. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze w ramach Grupy Volkswagen jest odpowiedzialna za rozwój w pełni autonomicznych systemów i ich komercyjne wykorzystanie w obszarach miejskich. Będzie rozwijać i budować pojazdy specjalnego przeznaczenia (SPV), takie jak np. robo-taksówki i furgonetki. Oprócz Argo AI, Grupa inwestuje również znaczne środki finansowe w projekt Car.Software Organisation, w ramach którego równolegle i niezależnie od Argo AI, opracowuje się funkcje jazdy wspomaganej i zautomatyzowanej do poziomu 4 dla sektora mobilności prywatnej wszystkich marek Grupy Volkswagen. Volkswagen Samochody Dostawcze opracowuje pojazdy, w których wykorzystywany będzie system samojezdny Argo (SDS). Pojazdy te bazują na w pełni elektrycznym modelu ID. BUZZ, który będzie miał swoją światową premierę w przyszłym roku.
reklama
reklama
July 15 2021 08:57 V18.20.2-2