reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Development Agency of Serbia
Przemysł elektroniczny |

Brose wystartował w wartą 180 mln EUR inwestycją w Serbii

Dostawca dla branży motoryzacji rozpoczął budowę zakładu produkcyjnego wraz z centrum badawczo-rozwojowym w serbskim Pančevie.

W Pančevie będą produkowane silniki elektryczne i napędy – to w ramach pierwszego etapu inwestycji, który ma zostać ukończony do 2021 roku. Brose utworzy około 1100 etatów w działach produkcji, B+R i administracji. Wartość inwestycji to 180 mln EUR. Według harmonogramu firmy prace budowlane przy fabryce o powierzchni 220 000 m kw. potrwają około roku. Produkcja napędów do modułów wentylatorowych jest planowana na lato 2021 roku, następnie rozpocznie się wytwarzanie silników do układów kierowniczych i pomp olejowych. Jak powiedział Thomas Spangler, wiceprezes ds. operacyjnych Brose, Grupa ma ambitne plany rozwoju w Serbii i już alokowała 120 mln EUR na pierwszą fazę projektu w Pančevie (powierzchnie produkcyjne i B+R wynoszące 60 tys. m kw.). Serbska fabryka ma być głównym dostawcą produktów na rynek europejski, a firma zamierza do 2025 roku generować w Serbii przychody na poziomie 440 mln EUR. - Pančevo to był nasz świadomy wybór, po przeanalizowaniu wielu lokalizacji w Europie. Mamy tutaj wysoko wykwalifikowany personel, a bliskość Belgradu i Nowego Sadu jako miast uniwersyteckich jest dla nas bardzo ważna. Do końca roku planujemy zatrudnić 80 pracowników w działach elektroniki i rozwoju, ponieważ oprócz produkcji, w Pančevie będzie działało centrum badań i rozwoju, więc będziemy potrzebować wykwalifikowanej kadry w zakresie rozwoju sprzętu i oprogramowania – stwierdził Thomas Spangler. Brose jest czwartą co do wielkości firmą rodzinną na świecie, która zaopatruje przemysł motoryzacyjny. Około 26 tys. osób pracuje dla Brose w 64 lokalizacjach w 24 krajach i generuje obroty w wysokości 6,2 mld EUR. Źródło: Development Agency of Serbia (RAS)

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 14:09 V22.4.31-1
reklama
reklama