reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Amica Przemysł elektroniczny | 11 kwietnia 2019

Amica stawia na digitalizację i widzi niszę w USA

Prezes Jacek Rutkowski podczas konferencji prasowej wskazywał, że inwestycje Amiki będą się skupiały na trzech obszarach: automatyzacji, asortymencie pobocznym i akwizycjach. Amica pracuje też nad korektą strategii, którą zaprezentuje za około dwa miesiące.

Polski producent AGD ma za sobą udany 2018 rok, przy czym szczególnie korzystnie zapisał się czwarty kwartał. - W 2017 roku byliśmy zawiedzeni wynikami naszych obecnych trzech głównych rynków, tj. Polski, Niemiec i Rosji. Z kolei w 2018 roku Polska i Niemcy zachowały się bardzo dobrze. W Rosji wciąż widzimy duży potencjał, ale sytuacja makro i walutowa ogranicza wzrost tamtejszego rynku AGD – powiedział Jacek Rutkowski, prezes Grupy Amica. Rutkowski zwrócił uwagę, że Amica prowadzi ekspansję sprzedażową i geograficzną. - Wśród nowych rynków, na które potencjalnie możemy się otworzyć, są Stany Zjednoczone. Mógłby być to ciekawy rynek dla Amiki, widzimy niszę dla nas obok obecnego duopolu na tamtejszym rynku. Mamy świadomość, że certyfikacja długo trwa, lokalne produkty w USA są odmienne od europejskich. Dlatego na razie jeszcze analizujemy ten kierunek – powiedział szef Amiki. W gronie istotnych rynków, na których obecnie działa Grupa Amica, jest również Wielka Brytania. - Można przyjąć, że trzy czwarte naszej sprzedaży w Wlk. Brytanii to towary importowane z Chin. Dlatego też wariant brexitu bez umowy może stworzyć nam dobre warunki rozwoju. Przygotowaliśmy się na różne scenariusze, logistycznie i magazynowo jesteśmy zabezpieczeni na okres potencjalnych zawirowań – zaznaczył prezes Rutkowski. Prezes Amiki mówił także o planach inwestycyjnych, które mają się koncentrować na trzech obszarach: automatyzacji, asortymencie pobocznym i akwizycjach. - Nie ma innej drogi niż robotyzacja fabryki, dzięki której nasze moce produkcyjne mogą dalej rosnąć. Będziemy inwestować również w kategorie poboczne. Na przykład sprzedajemy już 600-700 tys. okapów, ale decyzję o budowie własnej fabryki lub akwizycji w tym obszarze komplikuje duże zróżnicowanie modeli. Moglibyśmy sprzedawać więcej płyt grzejnych, ale brakuje nam najniższego segmentu cenowego, zatem albo postawimy na rozwój in-house, albo dokupimy firmę z tym asortymentem. Na pewno będziemy inwestować dalej w akwizycje firm dystrybucyjnych i produkcyjnych, choć nie widzimy na rynku dużych i łatwych transakcji – powiedział prezes Jacek Rutkowski. Wśród wyzwań na kolejne lata prezes Grupy Amica wymienił m.in. kompleksową digitalizację nie tylko w obrębie produkcji, ale również w zakresie procesów administracyjnych, wykorzystania botów, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, internetu rzeczy czy big data. Duży potencjał widać również w polityce marek handlowych. Wyzwaniem jest również zapewnienie optymalnych źródeł dostaw towarów. Wśród wyzwań na kolejne lata prezes Grupy Amica wymienił m.in. kompleksową digitalizację nie tylko w obrębie produkcji, ale również w zakresie procesów administracyjnych, wykorzystania botów, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, internetu rzeczy czy big data. Duży potencjał widać również w polityce marek handlowych. Wyzwaniem jest również zapewnienie optymalnych źródeł dostaw towarów. - Kiedy w 2014 roku publikowaliśmy strategię HIT2023 przypuszczałem, że Chiny jako źródło towarów skończy się do 2020 roku. Już widać, że będzie to później. Mimo to pracujemy nad alternatywami, przemierzyliśmy w tym celu całą Europę. Musimy poprawić też jakość zarządzania w grupie. Postawimy bardziej na umiędzynarodowienie, gdyż 70% obrotów generujemy już za granicą. Tu widzę również duży potencjał – powiedział prezes Grupy Amica. - Od roku 2013-2014 sporo się zmieniło, a wielu kwestii nie dało się przewidzieć. Sytuacja geopolityczna, jak konflikt Rosja-Ukraina, brexit czy wojna handlowa USA-Chiny, ma na nas większy wpływ, niż przypuszczaliśmy. Dlatego też od kilku miesięcy pracujemy nad korektą strategii HIT2023, gdzie pewne akcenty będą inaczej rozmieszczone. Chcielibyśmy ją zaprezentować za około dwa miesiące – dodał prezes Jacek Rutkowski.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 20 2019 11:13 V13.1.0-1