reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Enamor Przemysł elektroniczny | 05 października 2017

Enamor i WinGD tworzą zaawansowaną platformę monitoringu i zbierania danych

Winterthur Gas & Diesel (WinGD) chce w pełni wykorzystać zalety cyfryzacji w obsłudze i kontroli silników i związanych z nimi systemów podkładowych. Pomoże mu w tym gdyńska spółka Enamor.
W połowie roku 2017 Winterthur Gas & Diesel (WinGD) podpisał umowę współpracy z gdyńskim przedsiębiorstwem Enamor Sp. z o. o., które specjalizuje się w automatyzacji, nawigacji i komunikacji morskiej. Umowa sformalizowała istniejącą już współpracę, obejmując stworzenie zaawansowanej platformy monitorowania i gromadzenia danych (DCM) dla silników i związanych z nimi systemów pokładowych. Kooperacja obu przedsiębiorstw przyniosła już pierwszy owoc – pierwszą wersję nowego sprzętu DCM z oprogramowaniem monitorującym, gotowego do komercyjnych zastosowań. Nowy sprzęt, którego platforma jest ściśle dostosowana do oprogramowania diagnostycznego WinGD oraz oprogramowania danego statku, zawiera zaawansowany softrware do diagnostyki, który, jak ogłoszono w 2017 roku, WinGD tworzy wspólnie z Propulsion Analytics z greckiego Pireusu.


- Współpraca z przedsiębiorstwem Enamor jest kolejnym krokiem, wpisującym się w nasz plan wprowadzania innowacji w dziedzinie digitalizacji dostaw – powiedział Dominik Schneiter, wiceprezes ds. badań i rozwoju w WinGD. – Platforma DCM dostarczy właścicielom i operatorom silników zaawansowane narzędzia dostępne na pokładzie statku, które będą gromadzić, przechowywać, wyświetlać i przetwarzać wszystkie dane silnika, istotne informacje o statku i inne dane maszynowe. Jest to punkt wyjścia dla produktu, który kompletnie zmieni grę na rynku i który dostarczy optymalną wartość klientowi.
Uzupełniając podstawowe funkcje obliczeniowe, platforma DCM umożliwić ma również niezawodne i bezpieczne przekazywanie danych na linii statek-brzeg, przy zastosowaniu szyfrowanej komunikacji. Z brzegu dane te mogą być analizowane przez właściciela statku oraz WinGD, w celu uwydatnienia pracy silnika i statku oraz dostarczenia cennego wkładu w dalszy rozwój produktu i usług.

W efekcie część współpracy WinGD – Enamor koncentrować się będzie na przechowywaniu i dostępie do danych na pokładzie i na lądzie, jak również online. - Platforma WinGD – DCM jest bramą do danych silników, statków i ich maszynerii, tworząc przy tym sieć IoT (internetu rzeczy), gdzie większość analiz dokonywana jest na krawędzi, np. na statku - dodał Dominik Schneiter.

Platforma ma pozwolić na pełne wykorzystanie możliwości systemu diagnostycznego firmy WinGD – EDS (System Diagnostyczny Silnika), stworzonego we współpracy z Propulsion Analytics. Połączenie EDS i DCM umożliwia WinGD oferowanie nie tylko informacji o parametrach eksploatacyjnych statków, silnika głównego i innych istotnych systemów okrętowych, ale również narzędzi analitycznych, z których korzystać może załoga statku i personel znajdujący się na lądzie.

EDS zaprojektowano tak, aby zoptymalizować osiągi silnika, w tym zużycie paliwa, moc, emisję i reakcję. Ma on na celu eliminację nieplanowanych przestojów dzięki inteligentnemu diagnozowaniu wydajności podsystemów i komponentów, jak również przewidywanie i diagnozowanie nieprawidłowych funkcjonalności elementów oraz konserwacji – w tym wizualizacji oraz przewidywaniu trendów.

Enamor jest równie entuzjastycznie nastawiony do pomagania WinGD w dążeniu do innowacji w digitalizacji cyfrowej silników okrętowych. - WinGD troszczy się o technologię, niezawodność oraz zadowolenie klientów. Te wartości doskonale wpisują się w podejście przedsiębiorstwa Enamor do biznesu. Nasza współpraca została zainicjowana w 2015 roku i stopniowo zamieniła się w umowę o współpracy oraz przedstawienie nowego produktu rynkowi. Skupiamy się głównie na przemyśle morskim, jak również na rozwiązaniach zdalnego monitorowania, cyberprzestępczości, technologiach informacyjnych oraz inżynieryjnych, co jest solidną podstawą naszego partnerstwa – powiedział Maciej Rek, prezes Enamor.

O Enamor pisaliśmy więcej w lutym tego roku – oto link do artykułu.

Źródło: Enamor

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2018 11:14 V9.5.0-2