reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Wywiad z Jorgiem Jungbauer’em, szefem Siemens EDM (część I)

evertiq miał przyjemność rozmawiać z Jörgiem Jungbauer’em kierującym Siemens EDM, dostawcą zaawansowanych usług EMS.

Jaki był rok 2008 dla Siemens EDM? Siemens EDM kontynuował swój rozwój w roku 2008 i był stanie osiągnąć wzrost sprzedaży. Jesteśmy zadowolenia z wyników roku 2008, który w naszym przypadku zakończył się 30 września 2008. W czasie kolejnego kwartału fiskalnego - od października do grudnia 2008 - nastąpiło załamanie w gospodarce, które dotknęło również i nas. Także i my doświadczyliśmy spadku zamówień. Wiele z firm w Niemczech wprowadziło krótszy wymiar pracy od stycznia 2009. Jak to wygląda w przypadku Siemens EDM? Obecnie nie stosujemy skróconego wymiaru pracy. Jednakże, zrealizowaliśmy kilka działań, mających poprawić naszą pozycję kosztową. W naszym przypadku długoterminowa prognoza rynku jest bardzo trudna do przeprowadzenia, albowiem różnorakie elementy wpływające na światowy kryzys wzajemnie na siebie oddziaływują. Z tego również powodu obserwujemy rynek i rozwój naszej sprzedaży bardzo wnikliwie. Tam jednak, gdzie będzie to niezbędne, najprawdopodobniej będziemy musieli zastosować elastyczne godziny pracy. Może to oznaczać krótszy wymiar pracy, redukcje pracowników czasowych czy zakończenie kontraktów zawartych na czas określony. Europejski przemysł EMS musiał poradzić sobie z kilkoma wstrząsami. W jaki sposób Siemens EDM został dotknięty generalnym spowolnieniem gospodarczym? Spadek jest różny w poszczególnych segmentach rynku. Segment Infrastruktura odnotował nawet wzrost, natomiast Elektronika Przemysłowa – a szczególności Automatyka – odnotowała wyraźny spadek popytu ze strony klientów. W przeciwieństwie do tych zdarzeń, zdołaliśmy nawet przyciągnąć nowych klientów do naszych działów Rozwoju i usług EMS. Są to obszary naszej działalności, w których w znaczący sposób odróżniamy się od naszych konkurentów. Czy planujecie Państwo inwestycje w roku 2009? Jeśli tak, to czego będą dotyczyły? Wszystkie plany inwestycyjne zostały zredukowane, lecz z pewnością będziemy realizować kilka ważnych projektów. Utrzymamy poziom inwestycji w pionie Innowacji, co oznacza zachowanie naszego budżetu R&D na stałym poziomie. To dla nas ważne. Naszym wyróżnikiem na rynku EMS jest właśnie technologia – możliwość zaoferowania klientom rozwiązań inżynieryjnych. Jest to obszar naszej działalności, oferujący klientom największe korzyści. Co to oznacza dla Waszych klientów ? Ewoluowaliśmy od dostawcy usług EMS do firmy ODM. Oznacza to, iż dodaliśmy do portfolio naszych usług również usługi wsparcia rozwoju produktów dla naszych klientów. Zatrudniamy w tym dziale 100 inżynierów z bardzo solidnymi kwalifikacjami, w szczególności w dziedzinie Elektroniki Przemysłowej. Współpracujemy także z Siemens Corporate Technology, gdzie pracuje około 1.900 osób odpowiedzialnych za rozwój produktów. Obrazuje to wysoki stopień innowacji w dywizji Elektroniki Przemysłowej. Dzielimy koszty rozwoju na różne aplikacje. Przynosi to korzyści w kosztach prowadzenia tych działań, lecz wpływa również pozytywnie na jakość tych aplikacji. Również klienci otrzymują wiele korzyści z tego tytułu. Zapewniamy ochronę patentową innowacji, umożliwiając jednocześnie klientom możliwość pełnego jej wykorzystania. Na życzenie zapewniamy również usługę globalnego przeszukiwania bazy patentów, tak więc wykluczamy możliwość powstania sporu na tym tle. Poprzez zastosowanie platform technologicznych możemy zaoferować dalsze korzyści, przykładowo dotyczące czasu prowadzenia na rynek. Szczególnie w przypadku innowacji, jest to istotny czynnik – bycie pierwszym z nowym produktem na rynku. […]. c.d.n.

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama