reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Źródło: AMD Przemysł elektroniczny | 07 kwietnia 2009

30 milionów chipów dla TV w 4Q2008

O ile na rynku producentów LCD TV proces konsolidacji został już rozpoczęty, branża dostawców chipów dla odbiorników telewizyjnych wciąż pozostaje rozdrobniona.

W ocenie analityków DisplaySearch, w 4Q2008 konkurencja na tym trudnym rynku była zaciekła jak nigdy dotąd. Rozdrobnienie branży, rosnący popyt na niskokosztowe rozwiązania w połączeniu ze spadkiem popytu na same odbiorniki, zaostrzył konkurencję na rynku, na którym nie ma wyraźnych liderów. Jednocześnie DisplaySearch zwraca uwagę, iż być może blisko jest moment rozpoczęcia procesów konsolidacyjnych również w tej branży. Przykładami jest przejęcie przez Broadcom chipów TV od AMD oraz zakup firmy Genesis przez ST Micro. Innym ważnym trendem jest rozpowszechnienie się płaskich TV w na rynkach rosnących (Europa Wschodnia, Europa), gdzie masowo zastępują one CRT. W 4Q2008 sprzedano około 30 milionów chipów do odbiorników TV, około 15.3% mniej niż w 3Q2008 oraz 3.5% więcej, aniżeli w 4Q2007. Główni producenci chipów do odbiorników TV Źródło: DisplaySearch W 4Q2008 Mediatek ponownie stracił 3% rynku, zyskał natomiast MStar, którego udział rynkowy wzrósł z 13% do 15%. Wzrost ten napędzany był wzmożonym popytem ze strony LG oraz Samsung na chipy do ich tańszych modeli, a także zwiększeniem popytu na rynku chińskim. Samsung również zyskuje rynek, czego przyczyną z kolei jest wzrost udziału koncernu na rynku odbiorników. W 4Q2008 zaobserwowano wzrost sprzedaży mniejszych producentów, generowany przez wzrost popytu na tańsze chipy przeznaczone do modeli kierowanych na rynek chiński.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-2