reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Solar Seven / Dreamstime Przemysł elektroniczny | 11 lipca 2012

Sonel: 30% wzrostu jest realne

W latach 2011-2012, tylko na rozwój swoich produktów, Sonel wyda 11 mln zł. Celuje w Rosję i Indie.

‘Rynek indyjski rozwija się bardzo dynamicznie. Z naszych analiz wynika, że właśnie tam mamy szanse na największy wzrost sprzedaży’ mówił w marcu 2012 Krzysztof Wieczorkowski, prezes Sonelu. Obecnie plany te nabierają konkretnych kształtów: ‘[Indie] to kierunek z dużymi perspektywami, ale też z ogromną konkurencją. Jeśli wzrost sprzedaży w Indiach będzie kontynuowany, możemy zaangażować się tam kapitałowo, tworząc własną spółkę handlową’. W roku 2011 eksport wyrobów Sonel stanowił 31% obrotów (47 mln zł). Docelowo, rynki zagraniczne mają stanowić połowę sprzedaży. Wciąż najważniejszym rynkiem pozostanie Rosja. Innowacyjność produktów ma stymulować wzrost Spółki: w roku 2011 Sonel wydał na badania i rozwój około 5 mln zł, w roku bieżącym nakłady sięgną 6 mln zł. Najwięcej uwagi Sonel poświęci nowym urządzeniom do analizy jakości energii, które chce sprzedawać w kraju i za granicą. Wkrótce Sonel opublikuje wyniki za II kwartał. Prezes Wieczorkowski komentuje dla Parkietu zbliżający się raport na tle znakomitych wyników pierwszego kwartału (obroty skoczyły o 30%, zysk netto o 87%): ‘Jesteśmy mile zaskoczeni tak dobrymi wynikami, jednak w kolejnych kwartałach zwyżki z pewnością nie będą już tak wysokie. W całym roku powinny zostać utrzymane na poziomie z lat ubiegłych, czyli około 20% na wszystkich poziomach’.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 03 2019 22:29 V14.8.2-1