reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© oza-dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 14 czerwca 2012

ACTION: Sprzeda偶 w gór臋 o 46%, zysk o 31%

Grupa Kapita艂owa ACTION S.A. mo偶e pochwali膰 si臋 dynamicznym wzrostem przychod贸w ze sprzeda偶y o 46% i zysku netto o 31% w pierwszym kwartale 2012 r.
W pierwszym kwartale 2012 r. Grupa Kapita艂owa ACTION S.A. odnotowa艂a bardzo dobre wyniki finansowe, osi膮gaj膮c przychody ze sprzeda偶y na poziomie 787,7 mln PLN i zysk netto w wysoko艣ci 11,1 mln PLN, co stanowi艂o wzrost odpowiednio o 46% i 31% w stosunku do analogicznego okresu ubieg艂ego roku. Osi膮gni臋te przez GK wyniki to przede wszystkim zas艂uga zwi臋kszenia obrot贸w oraz utrzymania surowej dyscypliny kosztowej. W analizowanym okresie wska藕nik EBITDA wyni贸s艂 18 mln PLN, odnotowuj膮c wzrost o 28% w por贸wnaniu do pierwszego kwarta艂u 2011 roku, natomiast drugi ze wska藕nik贸w EBIT ukszta艂towa艂 si臋 na poziomie 15 mln PLN i by艂 wy偶szy od wypracowanego w analogicznym okresie 2011 r. o 34%. Wska藕nik rentowno艣ci netto w omawianym okresie, przy jednoczesnym spadku mar偶 handlowych, osi膮gn膮艂 bardzo dobr膮 warto艣膰 1,4%.
- Dzia艂ali艣my w trudnych warunkach rynkowych. Mamy za sob膮 pracowity i naprawd臋 udany kwarta艂. Na 艣wietny wynik finansowy, obok wsp贸艂pracy z TELCO, mia艂y wp艂yw realizowane kontrakty z HP i Media Saturn Holding. Podpisali艣my te偶 now膮 umow臋 dystrybucyjn膮 z Lenovo, rozszerzyli艣my ofert臋 produkt贸w RTV/AGD, a od 2012 roku mamy ju偶 w swoim portfolio wszystkich g艂贸wnych graczy z sektora telekomunikacyjnego. Naszym wynikom pomog艂a rozbudowa bazy klient贸w polskich i zagranicznych oraz id膮cy za tym wzrost sprzeda偶y eksportowej - komentuje Piotr Bieli艅ski, Prezes Zarz膮du ACTION S.A.
Bior膮c pod uwag臋 dynamik臋 i wyniki wypracowane w pierwszym kwartale 2012 r. oraz potencja艂 zakontraktowanych um贸w, Zarz膮d ACTION S.A. zdecydowa艂 si臋 na publikacj臋 prognozy finansowej na 2012 rok. Zak艂ada ona realizacj臋 zysku netto w wysoko艣ci 47,328 mln PLN oraz przychod贸w ze sprzeda偶y na poziomie 3,3 mld PLN, czyli odpowiednio o 18% i 12% wi臋cej w por贸wnaniu do wynik贸w osi膮gni臋tych przez GK w 2011 roku. Grupa zapowiada dalsz膮 realizacj臋 strategii opartej na zwi臋kszeniu aktywno艣ci w ka偶dym z kana艂贸w dystrybucji, intensyfikacji plan贸w sprzeda偶y i zachowaniu dyscypliny kosztowej.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-2