© oza-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |
ACTION: Sprzedaż w górę o 46%, zysk o 31%
Grupa Kapitałowa ACTION S.A. może pochwalić się dynamicznym wzrostem przychodów ze sprzedaży o 46% i zysku netto o 31% w pierwszym kwartale 2012 r.
W pierwszym kwartale 2012 r. Grupa Kapitałowa ACTION S.A. odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 787,7 mln PLN i zysk netto w wysokości 11,1 mln PLN, co stanowiło wzrost odpowiednio o 46% i 31% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Osiągnięte przez GK wyniki to przede wszystkim zasługa zwiększenia obrotów oraz utrzymania surowej dyscypliny kosztowej.
W analizowanym okresie wskaźnik EBITDA wyniósł 18 mln PLN, odnotowując wzrost o 28% w porównaniu do pierwszego kwartału 2011 roku, natomiast drugi ze wskaźników EBIT ukształtował się na poziomie 15 mln PLN i był wyższy od wypracowanego w analogicznym okresie 2011 r. o 34%. Wskaźnik rentowności netto w omawianym okresie, przy jednoczesnym spadku marż handlowych, osiągnął bardzo dobrą wartość 1,4%.
- Działaliśmy w trudnych warunkach rynkowych. Mamy za sobą pracowity i naprawdę udany kwartał. Na świetny wynik finansowy, obok współpracy z TELCO, miały wpływ realizowane kontrakty z HP i Media Saturn Holding. Podpisaliśmy też nową umowę dystrybucyjną z Lenovo, rozszerzyliśmy ofertę produktów RTV/AGD, a od 2012 roku mamy już w swoim portfolio wszystkich głównych graczy z sektora telekomunikacyjnego. Naszym wynikom pomogła rozbudowa bazy klientów polskich i zagranicznych oraz idący za tym wzrost sprzedaży eksportowej - komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.Biorąc pod uwagę dynamikę i wyniki wypracowane w pierwszym kwartale 2012 r. oraz potencjał zakontraktowanych umów, Zarząd ACTION S.A. zdecydował się na publikację prognozy finansowej na 2012 rok. Zakłada ona realizację zysku netto w wysokości 47,328 mln PLN oraz przychodów ze sprzedaży na poziomie 3,3 mld PLN, czyli odpowiednio o 18% i 12% więcej w porównaniu do wyników osiągniętych przez GK w 2011 roku. Grupa zapowiada dalszą realizację strategii opartej na zwiększeniu aktywności w każdym z kanałów dystrybucji, intensyfikacji planów sprzedaży i zachowaniu dyscypliny kosztowej.