reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© maksim-yurkevich-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 04 czerwca 2012

W Polsce dobre czasy dla producentów TV...na świecie - katastrofa

Na całym świecie widzimy wyraźny kryzys na rynku telewizorów, tymczasem w Polsce – chętnych na ich kupno nie brakuje.

Pod koniec maja Sony i Samsung zaapelowali do sprzedawców ich sprzętu w USA o utrzymywanie minimalnych cen telewizorów i rezygnacji z nadmiernych promocji. Wszystko to za sprawą spadku na koniec 2011 r. – po raz pierwszy od ośmiu lat – sprzedaży telewizorów. To z kolei przełożyło się na obniżenie cen, a w konsekwencji znacznie niższe przychody elektronicznych gigantów. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w Polsce. W tym roku według szacunków DisplaySearch Polacy mają kupić ok. 2,1 mln sztuk nowoczesnych odbiorników - o kilka procent więcej niż w 2011 r. Wartość sprzedaży płaskich telewizorów od stycznia do marca wzrosła o 13% r/r, wynika z analiz Gfk-RT. Większym, bo ponad 40% wzrostem mogą pochwalić się smartfony i dekodery. Spadek sprzedaży zauważamy dla odtwarzaczy DVD (-30%), kamer video (-20%) i komputerów stacjonarnych (-17%). - Rynek jest bardzo konkurencyjny, pracujemy na minimalnych marżach – wyjaśnia redakcji Gazeta.pl Wioletta Batóg, rzeczniczka sieci Media Markt. - Rok 2010 był bardzo trudny dla całej elektroniki użytkowej. W tym roku jest tendencja wzrostowa. Siłą napędową są telewizory, smartfony i tablety. Sprzedaż telewizorów jest na dobrym poziomie, czemu pomagają Euro, olimpiada oraz proces przechodzenia na cyfrę, bo to dobre okazje do wymiany odbiornika - dodaje. Dla przykładu, Samsung sprzedał w ubiegłym roku w Polsce 750 tys. telewizorów, czyli aż o 5% więcej niż w roku 2010. Źródło: Gazeta.pl
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 21 2019 15:49 V14.1.4-2