reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© maksim-yurkevich-dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 04 czerwca 2012

W Polsce dobre czasy dla producentów TV...na 艣wiecie - katastrofa

Na ca艂ym 艣wiecie widzimy wyra藕ny kryzys na rynku telewizor贸w, tymczasem w Polsce 鈥 ch臋tnych na ich kupno nie brakuje.
Pod koniec maja Sony i Samsung zaapelowali do sprzedawc贸w ich sprz臋tu w USA o utrzymywanie minimalnych cen telewizor贸w i rezygnacji z nadmiernych promocji. Wszystko to za spraw膮 spadku na koniec 2011 r. 鈥 po raz pierwszy od o艣miu lat 鈥 sprzeda偶y telewizor贸w. To z kolei prze艂o偶y艂o si臋 na obni偶enie cen, a w konsekwencji znacznie ni偶sze przychody elektronicznych gigant贸w. Zupe艂nie inaczej wygl膮da sytuacja w Polsce. W tym roku wed艂ug szacunk贸w DisplaySearch Polacy maj膮 kupi膰 ok. 2,1 mln sztuk nowoczesnych odbiornik贸w - o kilka procent wi臋cej ni偶 w 2011 r. Warto艣膰 sprzeda偶y p艂askich telewizor贸w od stycznia do marca wzros艂a o 13% r/r, wynika z analiz Gfk-RT. Wi臋kszym, bo ponad 40% wzrostem mog膮 pochwali膰 si臋 smartfony i dekodery. Spadek sprzeda偶y zauwa偶amy dla odtwarzaczy DVD (-30%), kamer video (-20%) i komputer贸w stacjonarnych (-17%). - Rynek jest bardzo konkurencyjny, pracujemy na minimalnych mar偶ach 鈥 wyja艣nia redakcji Gazeta.pl Wioletta Bat贸g, rzeczniczka sieci Media Markt. - Rok 2010 by艂 bardzo trudny dla ca艂ej elektroniki u偶ytkowej. W tym roku jest tendencja wzrostowa. Si艂膮 nap臋dow膮 s膮 telewizory, smartfony i tablety. Sprzeda偶 telewizor贸w jest na dobrym poziomie, czemu pomagaj膮 Euro, olimpiada oraz proces przechodzenia na cyfr臋, bo to dobre okazje do wymiany odbiornika - dodaje. Dla przyk艂adu, Samsung sprzeda艂 w ubieg艂ym roku w Polsce 750 tys. telewizor贸w, czyli a偶 o 5% wi臋cej ni偶 w roku 2010. 殴r贸d艂o: Gazeta.pl
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 20 2019 12:04 V12.2.3-2