reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© bahar-bostanci-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Amica Wronki: Podsumowanie 2011 r.

W 2011 Amica Wronki S.A. osiągnęła ponad 1.155 mln PLN przychodów. Są one niższe o 6,3 mln PLN niż w poprzednim roku.

1. Według danych GfK Polonia, w 2011 roku sprzedaż Amiki osiągnęła wartość ponad 652 mln PLN i była wyższa o 9,5% w porównaniu z rokiem 2010. 2. Wartość sprzedaży eksportowej wyniosła 148 mln EUR. Wysoka dynamika sprzedaży na Wschód sięgnęła 36%. 3. Łączne przychody Spółki wyniosły 1.155 mln PLN, a niższa ich wartość w stosunku do ubiegłego roku, spowodowana była zmianą modelu sprzedaży. Model ten zakładał, że znaczna część towarów importowana jest bezpośrednio przez Spółki córki. 4. Wzrost rentowności brutto na sprzedaży o 2,1 p.p. 5. Wzrost wyniku operacyjnego o 30% do 51,6 mln PLN. 6. Poprawa wyniku netto o 19,4 mln PLN.
- Podobnie, jak miało to miejsce w przedostatnim roku obrotowym, także w 2011 roku głównym kierunkiem naszej ekspansji była Europa, co potwierdza zasadność obranej kilka lat temu strategii aktywizacji na rynkach zagranicznych. Nie zapominamy jednak o Polsce, która jest dla nas nadal atrakcyjnym rynkiem zbytu. W roku 2011 spółka Amica Wronki znaczną uwagę poświęcała swoim wyrobom, dążąc do pełnego rozwinięcia i maksymalnego zróżnicowania swojej oferty – podsumowuje Jacek Rutkowski, prezes zarządu Amica Wronki S.A.
Spadek przychodów Amiki ma związek głównie ze zmianą dostawcy lodówek i pralek. W 2010 głównym dostawcą tego sprzętu był Samsung (wcześniej nabył 2 fabryki od Amiki) i Amica sprzedawała towary pochodzące od tego dostawcy do swoich spółek zależnych. Od 2011 roku spółki z Grupy Amica rozpoczęły zakupy pralek i lodówek bezpośrednio od nowych dostawców tego sprzętu. © Amica

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama