reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Źródło: Gorenje Przemysł elektroniczny | 03 marca 2009

Polski rynek pralek ma wzrastać w tempie 8% rocznie.

Rzeczpospolita cytuje dane przygotowane przez Euromonitor International, które prognozują, iż rynek pralek w Polsce do roku 2012 ma osiągnąć poziom 540 mln euro.

Według analityków Euromonitor, rynek ilościowo będzie rósł w tempie około 8% rocznie. Rzeczpospolita pisze: ‘Szybszy wzrost wartościowy ma związek m.in. z rosnącymi zakupami droższych modeli do zabudowy oraz znacznie bardziej zaawansowanych technologicznie. Polacy zwracają też coraz większą uwagę na klasę energetyczną sprzętu, co także ma wpływ na cenę, ale przekłada się na późniejsze oszczędności w zużyciu prądu i wody. Coraz więcej nabywców znajdują też modele z wbudowanymi suszarkami, także znacznie droższe od standardowych modeli, ale ten rynek jest w dalszym ciągu niewielki. Na sytuację w tym segmencie nie powinna wpłynąć kiepska sytuacja na rynku mieszkaniowym i spadek sprzedaży mieszkań. Polacy coraz częściej wymieniają bowiem sprzęt, nie czekając na jego zupełne zużycie.’ Rynek dużego AGD w Polsce jest warty 4.5 mld zł, w tym na pralki wydaliśmy w roku 2008 1.34 mld zł. Polska jest też jednym z wiodących producentów pralek w Europie – rocznie wytwarzamy ich ponad 2,4 mln sztuk.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-2