reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© rasa-messina-francesca-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 24 kwietnia 2012

Samsung i LG martwią się o...Sony!

Nowy szef Sony - Kazuo Hirai zapowiedział wzmocnienie firmy. Samsung i LG Electronics mają mieszane uczucia na temat kłopotów rywala i wierzą że Sony zrealizuje swoje plany zwiększenia udziałów w biznesie.

Samsunga i LG Electronics wyraźnie martwi zła sytuacja Sony i stale monitorują zmiany jakie zachodzą u japońskiego giganta. Sony jest bowiem najlepszym japońskim partnerem, który kupuje komponenty za miliardy dolarów. - Nie jesteśmy całkowicie zadowoleni z zapowiedzi i sposobu zmian. Sony jest jednym z naszych najlepszych klientów i pragniemy by szybko odzyskał swoją sprawność rynkową - powiedział przedstawiciel wysokiej rangi rady wykonawczej Samsunga, prosząc o zachowanie anonimowości. Do 2010 r. to Sony był najlepszym klientem Samsunga. Dopiero w ostatnim roku firma Apple stała się największym odbiorcą komponentów Samsunga. W 2010 r. japońska firma kupiła łącznie podzespołów za 5,3 mld USD. Samsung zaopatrywał Sony m.in. w matryce do TV LCD, układy pamięci DRAM i NAND stosowane w telewizorach BRAVIA i smartfonach. Aktualne zahamowanie dostaw, jest dla Samsunga wielkim ciosem. Koreański koncern ma nadzieję jednak na powodzenie strategii biznesowej nowego szefa Sony - Kazuo Hirai. Trudna sytuacja w Sony przekłada się także na LG Electronics. Sama deklaracja zakupu modeli technologii pasywnej telewizorów niesie dla LG nowe nadzieje biznesowe. Również planowana współpraca przy OLED TV da dodatkowe i nie małe wpływy finansowe od Sony. 'Powiązania pomiędzy LG i Sony są silniejsze. Obecnie Sony wypuszcza więcej telewizorów 3D wyposażonych w rozwiązania LG na kluczowych rynkach takich jak Chiny'. Produkcja telewizorów Sony 3D wykorzystujących rozwiązanie LG staje się bardzo znacząca i stanowi ponad 30% światowego popytu 3D. Źródło: KoreaTimes/ HDTV
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 20 2019 17:48 V14.4.1-1