reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© dirk-ercken-dreamstime.com Przemys艂 elektroniczny | 17 kwietnia 2012

Bombardier zatrudni 50-60 polskich in偶ynierów

Ok. 50-60 in偶ynier贸w chce zatrudni膰 firma Bombardier Transportation (ZWUS) Polska. Planuje ona zwi臋kszy膰 moce wytw贸rcze, by produkowane w Polsce urz膮dzenia automatyki kolejowej sprzedawa膰 na ca艂ym 艣wiecie.
Jak poinformowa艂 w poniedzia艂ek dziennikarzy prezes Bombardier Transportation (ZWUS) Polska S艂awomir Nalewajka, jest to cz臋艣膰 strategii sprywatyzowanego w ub.r. przedsi臋biorstwa. W lutym 2011 r. Bombardier Transportation kupi艂 od PKP S.A. 60 proc. udzia艂贸w w sp贸艂ce i sta艂 si臋 jej wy艂膮cznym w艂a艣cicielem. Po sfinalizowaniu transakcji koncern Bombardier zdecydowa艂, 偶e polska firma z siedzib膮 w Katowicach b臋dzie obs艂ugiwa膰 nie tylko rodzimy rynek, ale tak偶e Ukrain臋, Bia艂oru艣, S艂owacj臋 i Czechy. Nalewajka nie wykluczy艂, 偶e w przysz艂o艣ci dzia艂alno艣膰 firmy zostanie rozszerzona na wszystkie kraje Europy 艢rodkowo-Wschodniej.

Obecnie sp贸艂ka zatrudnia 487 pracownik贸w. Prezes Nalewajka zaznaczy艂, 偶e zwi臋kszenie zatrudnienia ma si臋 prze艂o偶y膰 na ulepszenie produkt贸w. Firma produkuje m.in. systemy sterowania ruchem kolejowym na stacjach i szlakach, systemy sygnalizacji przejazdowej, systemy i urz膮dzenia przytorowe jak nap臋dy zwrotnicowe i rogatkowe, liczniki osi, obwody torowe oraz sygnalizatory 艣wietlne. Bombardier Transportation (ZWUS) Polska oferuje tak偶e systemy kontroli prowadzenia poci膮gu ERTMS/ETCS - czyli cz臋艣ci europejskiego systemu zarz膮dzania ruchem kolejowym, kt贸ry obejmuje radio艂膮czno艣膰 poci膮gow膮 i kontrol臋 jazdy poci膮gu.

Nalewajka zapowiedzia艂, 偶e jeszcze w tym roku firma chce wystartowa膰 w przetargach na Ukrainie i S艂owacji. Czeka na rozstrzygni臋cie przetargu w Czechach. Szykuje si臋 te偶 do walki o kontrakty na polskich torach - na pocz膮tku marca PKP PLK og艂osi艂y przetarg na budow臋 i wdro偶enie systemu ERTMS na odcinku linii kolejowej E30 Legnica-Wroc艂aw-Opole, planowane jest tak偶e zainstalowanie systemu na liniach E65 Warszawa-Gdynia i na trasie Warszawa-艁贸d藕.

Nalewajka zauwa偶y艂, 偶e firma mo偶e mie膰 problem ze znalezieniem in偶ynier贸w w planowanej liczbie, szczeg贸lnie 偶e w nast臋pnych latach chce ich zatrudni膰 jeszcze wi臋cej. - W Polsce brakuje specjalist贸w interesuj膮cych nas specjalno艣ci - zaznaczy艂 prezes. Doda艂, 偶e w艂a艣nie dlatego Bombardier rozwa偶a dofinansowanie kszta艂cenia in偶ynier贸w specjalizuj膮cych si臋 w kolejnictwie. - Rozmawiali艣my na ten temat z politechnikami w Warszawie i Radomiu.

---
Bombardier to kanadyjski koncern, produkuj膮cy samoloty, poci膮gi, lokomotywy, tramwaje i poci膮gi metra, a tak偶e urz膮dzenia sterowania ruchem kolejowym. Koncern zatrudnia ok. 70 tys. pracownik贸w na ca艂ym 艣wiecie. Skonsolidowane przychody koncernu za 2011 r. to 18,3 mld USD, w por贸wnaniu do 17,9 mld USD rok wcze艣niej, a EBITDA to 1,5 mld USD wobec 1,6 mld USD rok wcze艣niej. Koncern nie ujawnia wynik贸w finansowych poszczeg贸lnych firm wchodz膮cych w jej sk艂ad - przedstawia tylko wyniki skonsolidowane.

殴r贸d艂o: PAP
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 13 2018 13:08 V11.10.14-2