reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LG (for illustration purposes only) Przemysł elektroniczny | 16 marca 2012

2011: Spadek dostaw TV po 6 latach wzrostu

W 2011 r. po raz pierwszy od 6 lat widać spadek dostaw telewizorów. Jednocześnie, zgodnie z raportem DisplaySearch silny wzrost widzimy na rynkach wschodzących.

Rynek telewizorów w roku 2011: Dostawy telewizorów w całym 2011 r. po raz pierwszy od 2004 r. były niższe r/r i wynosiły 247,7 mln sztuk. Oznacza to spadek na poziomie 0,3%, podaje DisplaySearch. Z najnowszego raportu wynika, że dostawy TV LCD wzrosły w ubiegłym roku o 7% r/r i stanowiły 205 mln sztuk. Wynik ten jednak nie cieszy producentów, wobec dwucyfrowego wzrostu dostaw w poprzednich latach. Dostawy telewizorów plazmowych, równe 17,2 mln sztuk, były niższe w porównaniu z rokiem 2010 o 7%. Największy jednak spadek odnotowano w segmencie CRT, których dostarczono na rynek o 34% mniej. Dane pokazują, że same LCD-ki nie były w stanie uchronić całego rynku telewizorów przed spadkiem całorocznych dostaw. Wyniki ostatniego kwartału 2011 r. są znacznie bardziej niepokojące. Dostawy telewizorów w analizowanym okresie spadły aż o 4% r/r i wyniosły 74,2 mln sztuk. Liderzy na rynku płaskich telewizorów Q4/2011: Udział Samsunga w globalnych dostawach płaskich telewizorów w czwartym kwartale 2011 r. wzrósł o 3% k/k, do poziomu 26,3%. Samsung był również w analizowanym okresie liderem na rynku uwzględniając przychody producentów LCD i plazm. Dodatkowo południowokoreańska firma przodowała w dostawach TV 3D. Miejsce drugie należało do LGE, którego udział w tym segmencie stanowił 13,4%. Sony nie dość że z udziałem na poziomie 10% wypadł poza pierwszą trójkę, to jeszcze wygenerował przychody niższe r/r o 30%. © DisplaySearch
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-1