reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Delphi Przemysł elektroniczny | 05 marca 2012

Polscy inżynierowie pomogli opracować innowacyjny system samochodowy

Delphi łączy siły z włoskim projektantem samochodów Franco Sbarro w celu przedstawienia nowoczesnego systemu informacji i rozrywki montowanego w samochodzie. W pracach nad projektem uczestniczyli inżynierowie z Krakowa.

Nowe podejście do systemów informacji i rozrywki w samochodzie zostanie zaprezentowane na międzynarodowym salonie samochodowym, który odbędzie się w Genewie w dniach 8 -18 marca. We współpracy z włoskim projektantem Franco Sbarro, specjalizująca się w integrowaniu systemów i elektroniki pojazdowej firma Delphi Automotive opracowała interaktywną demonstrację wyrafinowanych systemów informacji i rozrywki w pojazdach, zapewniających, niezawodną i szybką łączność, oraz dostarczających użytkownikowi niesamowitych wrażeń. Pojazd demonstracyjny Delphi Sbarro F1for3 to inspirowany Formułą 1, trzymiejscowy samochód sportowy, w którym użytkownik może w sposób rzeczywisty przetestować najnowocześniejsze możliwości technologii zapewniających informację i rozrywkę w samochodach. Sercem systemu jest możliwość przesyłania strumienia sygnału TV i danych internetowych do przenośnych urządzeń pasażerów, takich jak tablet PC czy smartfon. Centralna konsola z funkcją Black Panel umożliwia pasażerom sterowanie systemem informacji i rozrywki, systemem zapewnienia komfortu jazdy oraz systemami zapewniającymi wygodę przy użyciu dotykowych, wielofunkcyjnych paneli. Ponadto smukła konstrukcja linii dachowej umożliwia zintegrowanie systemów odbioru sygnału i systemów elektronicznych zapewniających łączność. Najnowocześniejsze technologie Zapewnienie łączności na drodze, nawet w obszarach, w których odbiór jest słaby, to problem, który Delphi stara się rozwiązać stosując nowoczesne i zaawansowane technologicznie systemy odbioru sygnału. „Łatwo jest zaprezentować przesyłanie strumienia danych w stojącym samochodzie”, dodał Steger. „Ale znacznie trudniej jest zapewnić nieprzerwaną łączność w trakcie podróży z prędkościami z jakimi poruszamy się na autostradach”. Delphi oferuje zaawansowane technologicznie, wielosystemowe anteny i urządzenia do odbioru sygnału, które integrują odbiorniki radiowe, telewizyjne, odbiorniki GSM i GPS, usługi takie jak eCall i Car-2-Car, systemy monitorowania ciśnienia w oponach oraz systemy otwierania pojazdu bez użycia kluczyka. W pojeździe F1for3, firma Delphi dodała możliwość wykorzystania potencjału oferowanego przez standard 4G, w celu zademonstrowania bezproblemowego, szybkiego i bezpośredniego dostępu do Internetu dla pasażerów, będących użytkownikami urządzeń przenośnych. System odbioru sygnału w F1for3 jest elementem płaskiego modułu dachowego, który jest również korzystnym miejscem dla umieszczenia odbiorników czujników alarmu, kamery, routera WLAN i systemu zewnętrznego oświetlenia kabiny, oraz, który może zostać bezproblemowo zintegrowany z pojazdem. W pojeździe F1for3 zainstalowano produkty i technologie z opracowanej przez Delphi rodziny MyFi™ - rozwiązań służących do zapewnienia komunikacji i rozrywki w pojeździe. Działając jako hub dla systemów informacji i rozrywki, systemy MyFi wykorzystują platformę o otwartej architekturze do podłączenia wielu systemów, takich jak np. Bluetooth, WiFi, i systemu łączności komórkowej, systemu rozpoznającego głos ludzki, systemu głośnomówiącego i systemu przesyłania strumienia sygnału audio. Rozwiązania MyFi typu Premium mogą nawet wykorzystywać lokalne i szeroko zakresowe sieci dla aplikacji smartfonowych, odległe serwery i usługi oparte na chmurze. W pojeździe F1for 3 zainstalowano wielofunkcyjną jednostkę zapewniającą informację i rozrywkę z rodziny MyFi™ oraz dotykowy wyświetlacz centralny z funkcją Black Panel. Ten system współpracuje z kartami SD i pamięcią USB, oraz z urządzeniami aktywowanymi za pośrednictwem standardu Bluetooth™ i innymi urządzeniami przenośnymi – takimi jak np. iPody®. Oprócz standardowego radia i nawigacji, ten nowoczesny system informacji i rozrywki integruje łączność internetową, poprzez wykorzystanie wbudowanego systemu łączności Delphi oraz telefonu komórkowego użytkownika, działającego jako modem do transferu danych. Taki system łączności i możliwości przesyłu danych pozwala na uzyskanie informacji takich jak np. dane pogodowe oraz dane dotyczące cen paliw i umieszczenie ich na mapach prezentowanych na ekranie nawigacji samochodowej. Zintegrowana, centralna konsola wykorzystuje opracowany przez Delphi ‘black-panel’ do zapewnienia elastycznego i niezawodnego sterowania systemami, które dodatkowo może zostać łatwo zrekonfigurowane dla różnych zastosowań. Pojemnościowy ekran dotykowy reaguje nawet na lekki dotyk palcem i pozwala użytkownikowi na sterowanie systemem informacji i rozrywki oraz ustawianie parametrów klimatu przy użyciu jednego urządzenia. Take rozwiązanie upraszcza integrację i weryfikację systemów, redukuje ich ciężar i ilość miejsca potrzebnego do ich zainstalowania. Optymalizacja systemów Inną, kluczową cechą zapewniającą, że podejście, strategie i rozwiązania stosowane przez Delphi to klucz do uzyskania odpowiedniej wartości systemów, jest taktyka polegająca na wykorzystywaniu modułów oprogramowania w postaci komponentów programowych, które mogą być dostosowane do konkretnych wymagań, wykorzystane w różnych konfiguracjach oraz łatwo zaktualizowane. „Komponenty programowe mogą w sposób dramatyczny zredukować koszt systemu i czas potrzebny na jego opracowanie, umożliwiając jego łatwiejsze i szybsze aktualizacje oraz wprowadzenie większej liczby, spersonalizowanych charakterystyk”, stwierdził Glen De Vos, globalny dyrektor ds. inżynierii w Delphi Infotainment & Driver Interface. Opracowana przez Delphi architektura systemu informacji i rozrywki MyFi™, zainstalowana w pojeździe F1for3 jest sterowana nowym, wielordzeniowym procesorem, który znacząco redukuje zarówno ilość zajmowanego przez niego miejsca, jak i zużycie energii. Umożliwia on również ulepszenie systemu rozpoznawania języka mówionego, nawet w tak trudnym środowisku, jakim jest poruszający się samochód, oraz posiada wystarczający potencjał, niezbędny do zastosowania następnej generacji systemów rozpoznawania mowy. Wśród kluczowych osób, które przyczyniły się do stworzenia pojazdu F1for3 są między innymi inżynierowie z centrów technicznych Delphi zlokalizowanych w Illkirch, we Francji (mechatronika); Bad Salzdetfurth i Norymbergii w Niemczech (systemy informacji i rozrywki i odbioru sygnału) oraz Krakowa (systemy informacji i rozrywki). Źródło: Delphi
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-2