reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemys艂 elektroniczny | 06 lutego 2009

Czo艂owi producenci elektroniki zamawiaj膮 mniej chipów

Wed艂ug bada艅 firmy Gartner, dziesi臋ciu najwi臋kszych producent贸w elektroniki zam贸wi艂o w roku p贸艂przewodniki o warto艣ci 91.6 mld $, co stanowi艂o oko艂o jednej trzeciej ca艂ego rynku. Stanowi to spadek o 3.8% w stosunku do roku 2007. G艂贸wnymi aplikacjami pozosta艂y PC oraz telefony kom贸rkowe.
HP pozosta艂 najwi臋kszym 鈥榢onsumentem鈥 chip贸w na 艣wiecie. W roku 2008 jego zakupy na tym rynku wynios艂y 16.5 mld $ (podobny poziom jak w roku 2007). Jako czo艂owy producent PC, HP zamawia g艂贸wnie mikroprocesory i kostki pami臋ci.

鈥橮rzyk艂ady HP oraz Nokia pokazuj膮, i偶 producenci elektroniki odnosz膮 korzy艣ci ze spadku 艣rednich cen chip贸w鈥 powiedzia艂 Alfonso Velosa z Gartner 鈥楧odatkowo, Nokia kontynuuje zmian臋 swojej strategii zakup贸w p贸艂przewodnik贸w, polegaj膮c膮 na rezygnacji z chip贸w typu application-specific integrated circuits (ASICs) na korzy艣膰 bardziej dost臋pnych standardowych application-specific standard products (ASSPs). Jako 偶e Nokia jest najwi臋kszym na 艣wiecie producentem kom贸rek, zmiana ta wywiera du偶y wp艂yw na ca艂y rynek p贸艂przewodnik贸w鈥.

鈥橝pple znowu pokaza艂o, w jaki spos贸b innowacyjne zastosowanie technologii i w艂a艣ciwe zrozumienie wymaga艅 klienta prowadzi do wzrostu przychod贸w, a co za tym idzie, wzrostu zakup贸w chip贸w. Firma wskoczy艂a na 6 pozycj臋, z zakupami na poziomie 7 mld $, kreowanymi przez siln膮 pozycj臋 Apple na rynku kom贸rek, PC oraz PMP (portable mobile media). Ich zdolno艣膰 do integracji technologii, skupienie si臋 na designie oraz zrozumienie potrzeb u偶ytkownika stanowi wyj膮tek, kt贸ry jedynie niekt贸rzy producenci OEM s膮 w stanie na艣ladowa膰鈥 dodaje Pan Velosa.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 02:03 V11.10.8-2