reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Sharp Przemysł elektroniczny | 31 października 2011

Rynek TV w roku 2011 bez wzrostu

DisplaySearch przyciął swoją prognozę wielkości rynku TV w roku 2011. Według analityków, rynek jedynie utrzyma wielkość sprzedaży z roku 2010, osiągając poziom 248 mln sztuk.

Łączna sprzedaż TV w roku 2011 (uwzględniając odbiorniki CRT) ma wynieść 248 mln sztuk. Największym segmentem rynku będzie LCD TV, których zostanie ulokowanych na rynku 206 mln sztuk (obniżka prognozy z 211 mln sztuk), natomiast plazmy znajdą 17 mln nabywców (spadek r/r o 9%). O ile cały rynek odnotuje zaledwie stagnację ilości dostarczonych odbiorników, dostawy samych LCD TV wzrosną w skali roku o 6%. Na rok 2012 DisplaySearch przewiduje obecnie wzrost dostaw LCD TV o 9%. Popyt słabnie zwłaszcza w rozwiniętych krajach, takich jak USA czy kraje Europy Zachodniej. Jednak tam właśnie znajdują najwięcej nabywców odbiorniki bardziej zaawansowane technicznie (LED, 3D), dzięki którym udało się zahamować gwałtowny spadek średnich cen: w całym roku 2011 ceny jednostkowe spadły o 7%, znacznie mniej niż w roku 2010. Na rynku coraz większą rolę odgrywają odbiorniki low-end, przeznaczone na rynki rozwijające się. Coraz większą dominację będą zdobywać odbiorniki z podświetleniem LED, niemal całkowicie wypierając do 2015 roku CCFL. W roku 2011 odbiorniki LED będą stanowić 46% rynku. Na rok 2012 analitycy przewidują szerszą komercjalizację technologii OLED TV, jednak ze względu na wysoką cenę (przekraczającą ceny odbiorników wyposażonych w inne rodzaje podświetlenia 2-3 krotnie), przewidziano jedynie powolny wzrost ich popularności: w roku 2015 będą one stanowić zaledwie 2.5% segmentu 40”+. © DisplaySearch
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
August 21 2019 15:49 V14.1.4-1