reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemys艂 elektroniczny | 27 stycznia 2009

Pi臋膰 sposobów na trudne czasy

W czwartym kwartale 2008 przemys艂 elektroniczny do艂膮czy艂 do pozosta艂ych sektor贸w dotkni臋tych recesj膮, og艂aszaj膮c zwolnienia, mniejsze przychody i zyski , zamkni臋cie fabryk czy nawet upad艂o艣膰. Firma analityczna Charlie Barnhart & Associates proponuje pi臋膰 sposob贸w na prze偶ycie trudnych czas贸w.
Historia uczy nas, i偶 z艂e czasy zawsze w ko艅cu mijaj膮, a te firmy, kt贸re posiadaj膮 d艂ugoterminow膮 strategi臋 i s膮 odporne na wstrz膮sy, wychodz膮 z globalnej recesji silniejsze i bardziej zyskowne ni偶 kiedykolwiek. Analitycy rynku z firmy Charlie Barnhart & Associates (CBA) proponuj膮 pi臋膰 dzia艂a艅, jakie mo偶emy podj膮膰, aby prze偶y膰 trudne czasy: 1. Analizuj ryzyko geograficzne wcze艣nie i cz臋sto. Dane gromadzone przez CBA sugeruj膮, i偶 w niekt贸rych regionach geograficznych ryzyko dramatycznie wzros艂o w ci膮gu zaledwie ostatnich 60 dni. 2. Trzymaj si臋 blisko ze swoimi dostawcami. Nie jest teraz odpowiedni czas, aby cisn膮膰 dostawc臋 na cenach i ryzykowa膰 przerwanie 艂a艅cucha dostaw. Jeden z klient贸w CBA uj膮艂 to w bardzo obrazowy spos贸b: 鈥極 ile w dobrych czasach utrata klienta ze wzgl臋du na op贸藕nienie w dostawie jest jedynie ca艂kowicie niedopuszczalna, to w czasach kryzysu, jest to po prostu krymina艂!鈥 3. Przemy艣l ponownie swoj膮 strategi臋 geograficzn膮. Po roku 2000, wielu 艣wiatowych producent贸w, w celu realizacji ekonomii skali i w poszukiwaniu niskich koszt贸w pracy, wybra艂o model zintegrowanych dostaw. Nie wszystkie jednak konsekwencje tego typu dzia艂a艅 zosta艂y w贸wczas zauwa偶one, co nie pozosta艂o bez wp艂ywu na ponoszone ryzyko. Niekt贸rzy z OEM zostali zmuszeni do 鈥榩rzeskakiwania鈥 z jednego regionu do drugiego, jako i偶 inflacja i wzrost p艂ac zmniejsza艂y ich zyski. Teraz, kosztowne i niespodziewane rezultaty wcze艣niejszych decyzji zmuszaj膮 wielu z nich do przemy艣lenia strategii geograficznej. 4. U艣wiadom sobie swoje koszty ca艂kowite. Roczna aktualizacja stawek nie jest wystarczaj膮cym dzia艂aniem w krajach o niskich kosztach, w kt贸rych stawki ostatnio gwa艂townie rosn膮. Poleganie na prognozach, kt贸re w istocie jedynie transponuj膮 przesz艂e ju偶 zdarzenia na przewidywania dotycz膮ce przysz艂o艣ci, mo偶e by膰 niebezpieczne. Musisz zag艂臋bi膰 si臋 w bazowe dane, le偶膮ce u podstawy prognoz ekonomicznych i 艣ledzi膰 kluczowe czynniki, stymuluj膮ce gospodark臋. 5. Por贸wnaj, ile twoi konkurencji p艂ac膮 za us艂ugi EMS. Poznanie bran偶owych standard贸w pozwoli ci utrzymywa膰 Twoje oczekiwania na realistycznym poziomie.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 15 2019 09:57 V12.1.1-2