reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 27 stycznia 2009

Pięć sposobów na trudne czasy

W czwartym kwartale 2008 przemysł elektroniczny dołączył do pozostałych sektorów dotkniętych recesją, ogłaszając zwolnienia, mniejsze przychody i zyski , zamknięcie fabryk czy nawet upadłość. Firma analityczna Charlie Barnhart & Associates proponuje pięć sposobów na przeżycie trudnych czasów.

Historia uczy nas, iż złe czasy zawsze w końcu mijają, a te firmy, które posiadają długoterminową strategię i są odporne na wstrząsy, wychodzą z globalnej recesji silniejsze i bardziej zyskowne niż kiedykolwiek. Analitycy rynku z firmy Charlie Barnhart & Associates (CBA) proponują pięć działań, jakie możemy podjąć, aby przeżyć trudne czasy: 1. Analizuj ryzyko geograficzne wcześnie i często. Dane gromadzone przez CBA sugerują, iż w niektórych regionach geograficznych ryzyko dramatycznie wzrosło w ciągu zaledwie ostatnich 60 dni. 2. Trzymaj się blisko ze swoimi dostawcami. Nie jest teraz odpowiedni czas, aby cisnąć dostawcę na cenach i ryzykować przerwanie łańcucha dostaw. Jeden z klientów CBA ujął to w bardzo obrazowy sposób: ‘O ile w dobrych czasach utrata klienta ze względu na opóźnienie w dostawie jest jedynie całkowicie niedopuszczalna, to w czasach kryzysu, jest to po prostu kryminał!’ 3. Przemyśl ponownie swoją strategię geograficzną. Po roku 2000, wielu światowych producentów, w celu realizacji ekonomii skali i w poszukiwaniu niskich kosztów pracy, wybrało model zintegrowanych dostaw. Nie wszystkie jednak konsekwencje tego typu działań zostały wówczas zauważone, co nie pozostało bez wpływu na ponoszone ryzyko. Niektórzy z OEM zostali zmuszeni do ‘przeskakiwania’ z jednego regionu do drugiego, jako iż inflacja i wzrost płac zmniejszały ich zyski. Teraz, kosztowne i niespodziewane rezultaty wcześniejszych decyzji zmuszają wielu z nich do przemyślenia strategii geograficznej. 4. Uświadom sobie swoje koszty całkowite. Roczna aktualizacja stawek nie jest wystarczającym działaniem w krajach o niskich kosztach, w których stawki ostatnio gwałtownie rosną. Poleganie na prognozach, które w istocie jedynie transponują przeszłe już zdarzenia na przewidywania dotyczące przyszłości, może być niebezpieczne. Musisz zagłębić się w bazowe dane, leżące u podstawy prognoz ekonomicznych i śledzić kluczowe czynniki, stymulujące gospodarkę. 5. Porównaj, ile twoi konkurencji płacą za usługi EMS. Poznanie branżowych standardów pozwoli ci utrzymywać Twoje oczekiwania na realistycznym poziomie.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-2