reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LG Przemysł elektroniczny | 14 września 2011

LG będzie rozwijać się w Polsce

LG planuje przyspieszenie wieloletniej inicjatywy zrównoważonego wzrostu inwestycji w Polsce. Prezes LGE Wrocław Jun-myeon Seong opowiada o trudnej sytuacji na rynku i planach rozwoju polskiego oddziału.

- Szef LG, Koo Bon-moo zawsze podkreślał znaczenie współpracy i wzajemnego wzrostu pomiędzy LG i południowokoreańskimi firmami z sektora MSP, które stanowią kluczowe elementy rozwoju od 2006 roku – powiedział prezes LG Electronics Wrocław, Seong Jun-myeon. LG szacuje, że do 2016 r. otrzyma 66 mln USD wsparcia w Polsce, co w ocenie samego prezesa LGE Wrocław jest 'sporą' pomocą finansową i gestem świadczącym o docenianiu przez Polskę wkładu LG w rozwój regionu i produkcji w całym kraju. Grupa LG działa w Polsce za pośrednictwem głównych oddziałów: LG Display, LG Innotek, LG Chem i LG Electronics. Jak podaje w ostatnim wywiadzie prezes Seong produkcja we Wrocławiu w roku 2010 stanowiła około 11% całkowitej produkcji TV LCD LG i wynosiła 3.2 mln sztuk. - Prognozujemy, że przy obecnym tempie wzrostu popytu w Europie, produkcja TV 3D w Polsce będzie niebawem stanowiła ponad połowę całkowitej produkcji LGE – mówi prezes LG Electronics we Wrocławiu. - Dodatkowo LG wyprodukuje w tym roku 240.000 lodówek, które mają zaspokoić rosnący popyt w Europie Zachodniej – dodaje. Seong jest szefem, który stale prowadzi do rozwoju działalności w Polsce. Pod jego kierownictwem, LG podwoiło swój udział w rynku TV a dostawy w porównaniu z rokiem 2006 są trzykrotnie większe. Jednakże zauważa on, że kryzys europejski odbija się także na globalnej działalności giganta elektronicznego. Pod jego wodzą LG Electronics Wrocław wygenerowało w 2010 r. 1,8 mld USD przychodów. Według samego prezesa nie uda się utrzymać tego wyniku w roku 2011. Mając na celu obniżenie kosztów produkcji w przyszłości, LG we Wrocławiu planuje zainwestować w tym roku około 12 mln USD i przekształcić jedną ze swoich linii produkujących TV w linię cDMS (co-design manufacturing system). - Potrzebujemy więcej środków, aby zmniejszyć koszty – komentuje konieczność inwestycji sam prezes. Łączne nakłady inwestycyjne LG w całym klastrze wzrosną w tym roku do 950 mln USD. LG Display zainwestowało do tej pory 380 mln USD, zaś LG Electronics 200 mln USD.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-2