reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© LG Przemysł elektroniczny | 14 września 2011

LG będzie rozwijać się w Polsce

LG planuje przyspieszenie wieloletniej inicjatywy zrównoważonego wzrostu inwestycji w Polsce. Prezes LGE Wrocław Jun-myeon Seong opowiada o trudnej sytuacji na rynku i planach rozwoju polskiego oddziału.

- Szef LG, Koo Bon-moo zawsze podkreślał znaczenie współpracy i wzajemnego wzrostu pomiędzy LG i południowokoreańskimi firmami z sektora MSP, które stanowią kluczowe elementy rozwoju od 2006 roku – powiedział prezes LG Electronics Wrocław, Seong Jun-myeon. LG szacuje, że do 2016 r. otrzyma 66 mln USD wsparcia w Polsce, co w ocenie samego prezesa LGE Wrocław jest 'sporą' pomocą finansową i gestem świadczącym o docenianiu przez Polskę wkładu LG w rozwój regionu i produkcji w całym kraju. Grupa LG działa w Polsce za pośrednictwem głównych oddziałów: LG Display, LG Innotek, LG Chem i LG Electronics. Jak podaje w ostatnim wywiadzie prezes Seong produkcja we Wrocławiu w roku 2010 stanowiła około 11% całkowitej produkcji TV LCD LG i wynosiła 3.2 mln sztuk. - Prognozujemy, że przy obecnym tempie wzrostu popytu w Europie, produkcja TV 3D w Polsce będzie niebawem stanowiła ponad połowę całkowitej produkcji LGE – mówi prezes LG Electronics we Wrocławiu. - Dodatkowo LG wyprodukuje w tym roku 240.000 lodówek, które mają zaspokoić rosnący popyt w Europie Zachodniej – dodaje. Seong jest szefem, który stale prowadzi do rozwoju działalności w Polsce. Pod jego kierownictwem, LG podwoiło swój udział w rynku TV a dostawy w porównaniu z rokiem 2006 są trzykrotnie większe. Jednakże zauważa on, że kryzys europejski odbija się także na globalnej działalności giganta elektronicznego. Pod jego wodzą LG Electronics Wrocław wygenerowało w 2010 r. 1,8 mld USD przychodów. Według samego prezesa nie uda się utrzymać tego wyniku w roku 2011. Mając na celu obniżenie kosztów produkcji w przyszłości, LG we Wrocławiu planuje zainwestować w tym roku około 12 mln USD i przekształcić jedną ze swoich linii produkujących TV w linię cDMS (co-design manufacturing system). - Potrzebujemy więcej środków, aby zmniejszyć koszty – komentuje konieczność inwestycji sam prezes. Łączne nakłady inwestycyjne LG w całym klastrze wzrosną w tym roku do 950 mln USD. LG Display zainwestowało do tej pory 380 mln USD, zaś LG Electronics 200 mln USD.
reklama
reklama
September 21 2020 11:08 V18.10.12-1