reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 16 stycznia 2009

LG Display odnotowało rekordową stratę w 4Q 2008

LG Display ogłosiło dziś wyniki osiągnięte w 4Q ubiegłego roku. Mimo 8% wzrostu sprzedaży w porównaniu do 3Q, spółka odnotowała stratę netto w wysokości 684 mld KRW (około 1.6 mld PLN).

Sprzedaż LG Display wzrosła w stosunku do 3Q 2008 o 8%, do poziomu 4 156 mld KRW (około 9.9 mld zł). Jednak porównując wyniki sprzedaży z analogicznym okresem roku 2007, obroty firmy spadły o 4%. Strata operacyjna w 4Q wyniosła 288 mld KRW (685 mln zł), wobec zysku 254 mld KRW za 3Q2008 oraz 869 mld KRW za 4Q2007. Wynik netto ukształtował się na poziomie -684 mld KRW (-1.6 mld PLN), w porównaniu do 295 mld KRW zysku za 3Q2008 oraz 760 mld KRW za 4Q2007. Należy jednak podkreślić, iż wyniki 4Q 2008 zostały obciążone gigantyczną karą 400 mln USD, nałożoną przez administrację amerykańską za zmowę cenową (pisaliśmy o tym na evertiq). Pomimo bardzo złych wyników 4Q, cały rok 2008 okazał się rekordowy pod względem zarówno sprzedaży ( 16.264 mld KRW, 38.7 mld PLN), jak i zysku (1.735 mld KRW, 4.1 mld PLN). LG Display wyprodukował w 4Q 3.86 mln m2 paneli. Istotnym czynnikiem, negatywnie wpływającym na kondycję koreańskiego giganta jest drastyczne obniżenie się średniej ceny za m2 panelu aż o 23% w porównaniu do 3Q (766 USD za m2). Wykorzystanie zdolności produkcyjnych zakładów ukształtowało się na poziomie 80%. LG Display w roku 2009 spodziewa się obniżenia wielkości produkcji o jednocyfrowy procent. Firma spodziewa się również zahamowania spadku cen, a w wybranych przypadkach, nawet ich lekkiego odbicia. Analitycy rynku podzielają tę opinię, twierdząc iż nie ma już pola do dalszych spadków cen paneli, lecz spodziewają się również, iż LG Display wyjdzie na plus dopiero w 3Q2009.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 12 2019 07:31 V14.7.10-2