reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Intel Przemysł elektroniczny | 12 lipca 2011

Sprzedaż elektroniki w Polsce – miała rosnąc, a jednak spada

Jak informowaliśmy w lutym tego roku, z analizy BMI wynikało, że w ciągu najbliższych trzech lat sprzedaż detaliczna elektroniki w Polsce wzrośnie o 28%, do 494,65 mld zł. Tymczasem „Rzeczpospolita” zapowiada kolejny słaby rok dla branży i podkreśla, że w okresie od stycznia do maja 2011 r. wartość sprzedaży sprzętu elektronicznego w Polsce spadła o 4,7%.
W kwietniu spadek sprzedaży elektroniki w Polsce był na poziomie 1,5% r/r. W maju zwiększył się on do 4,7%. Do niedawna producenci liczyli na wzrost zainteresowania klientów, teraz robią wszystko by nieuniknione straty były jak najmniejsze. Nawet w segmencie telewizorów, który do tej pory utrzymywał dobrą passę, sprzedaż wzrosła jedynie o 0,3%. Oznacza to, że w ujęciu ilościowym rynek musiał znacznie zyskać, ponieważ zależnie od kategorii spadki cen sięgają nawet 20%, donosi „Rzeczpospolita”. Sprzedaż cyfrowych kamer i aparatów fotograficznych spadła w maju o 4-5% r/r, podczas gdy sprzętu audio – nawet o kilkanaście procent. Rekordowo wzrosła sprzedaż smartfonów – 136,1% - choć większość tego typu urządzeń Polacy, ze względu na niższy koszt, kupują w ramach abonamentu w salonach operatorów. W związku z cyfryzacją, wzrosła tez sprzedaż dekoderów do odbioru cyfrowej telewizji – aż o 65%. Wiadomo jednak, że to chwilowy boom na rynku wywołany nową ustawą. Źródło: Rzeczpospolita
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
February 22 2019 14:26 V12.2.6-2