reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Aero Vodochody Przemys艂 elektroniczny | 01 lipca 2011

Kolejny producent wycofuje si臋 z przetargu na polskie LIFTy

W czerwcu informowali艣my o rezygnacji BAE Systems z udzia艂u w przetargu na samolot szkolno-bojowy dla polskiego wojska. Teraz rezygnuje Aero Vodochody z Czech. Powodem jest brak odpowiedniego wyposa偶enia w elektroniczny system fly-by-wire.
W oficjalnym o艣wiadczeniu, datowanym na 28 czerwca, przedstawiciele czeskiego producenta poinformowali, 偶e ich L-159 spe艂nia wymagania narzucone oferentom w przetargu, za wyj膮tkiem pewnych obszar贸w. Najwa偶niejszy dotyczy elektronicznego systemu sterowania lotem fly-by-wire, a raczej jego braku w czeskim samolocie. Czesi postanowili sami zrezygnowa膰, wiedz膮c, 偶e nie s膮 w stanie sprosta膰 narzuconym, obligatoryjnym wymogom. W po艂owie czerwca podobn膮 decyzj臋 podj膮艂 koncern BAE Systems. Opr贸cz braku systemu fly-by-wire, oferowany samolot nie posiada艂 wymaganych radar贸w pok艂adowych. Taki sam los czeka Patri臋, kt贸ra r贸wnie偶 nie spe艂nia wszystkich wymog贸w. Oznacza to, 偶e o聽polskie zlecenie walczy膰 b臋dzie wy艂膮cznie korea艅ska KAI ze swoim T-50P i聽w艂oska Alenia Aermacchi z聽M346 Master. Przypomnijmy, 偶e ten najwarto艣ciowszy przetarg na dostaw臋 16 samolot贸w LIFT i Zintegrowanego Systemu Szkolenia Personelu Lotniczego SZ RP (poziom LIFT), o 艂膮cznej warto艣ci 1, 5 mld z艂, ma przynie艣膰 Polsce nowe programy offsetowe, na co licz膮 nasi rodzimi producenci. 殴r贸d艂o: Altair
reklama
reklama
reklama
reklama
Artyku艂y, kt贸re mog膮 Ci臋 zainteresowa膰
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 21 2019 14:28 V12.2.5-1