reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
殴ród艂o: Elcoteq Przemys艂 elektroniczny | 24 grudnia 2008

11 powodów, dla których EMS powinny podj膮膰 restrukturyzacj臋 (cz臋艣膰 I)

Obecne trudne warunki rynkowe zmuszaj膮 wiele firm do przemy艣lenia swojej strategii.
VentureOutsource sporz膮dzi艂a zestawienie powod贸w, dla kt贸rych firmy EMS i ODM powinny podj膮膰 restrukturyzacje. Raport korzysta z danych zebranych przez instytut IDC. Analiz臋 przygotowa艂 zesp贸艂 pod kierownictwem Machaela Palma, senior research analyst w IDC.
1. Rozw贸j organizacyjny wci膮偶 pozostaje spraw膮 kluczow膮.

Du偶e ameryka艅skie firmy EMS/ODM wci膮偶 dostosowuj膮 swoje zdolno艣ci produkcyjne i zmieniaj膮 struktur臋 organizacyjn膮. Przyk艂adowo, Flextronics przej膮艂 Solectron, firmy ODM z segmentu PC czy produkcji serwer贸w r贸wnie偶 post臋puj膮 w ten spos贸b: ASUSTEK podzieli艂 si臋 na trzy osobne podmioty, Arima ponownie skupi艂a si臋 na optoelektronice, a BenQ wydzieli艂 ze swoich struktur Qisda. Wiele z du偶ych firm po艣wi臋ca znaczn膮 cz臋艣膰 swojej uwagi na przeprowadzanie kolejnych zmian organizacyjnych, maj膮cych na celu optymalizacj臋 operacji.

2. Oferta EMS dla OEM sk艂ada si臋 z kombinacji zdolno艣ci produkcyjnych, elastyczno艣ci oraz kompleksowo艣ci.

EMS inwestuj膮 w zdolno艣ci produkcyjne oraz mo偶liwo艣ci globalnego zarz膮dzania procesem produkcyjnym, przyjmuj膮c na siebie ryzyko tych dzia艂a艅. OEM mog膮 korzysta膰 z tej oferty tylko w miar臋 potrzeb. Wydaje si臋 zatem, i偶 stosunek ponoszonego ryzyka i zap艂aty za nie jest dobrze zbilansowany w przypadku wzajemnych stosunk贸w firm OEM i EMS.

3. Portfolio produkt贸w i klient贸w determinuje sukces firmy EMS / ODM


Wzrost firm EMS jest 艣ci艣le uzale偶niony od sukcesu rynkowego jego klient贸w, umo偶liwiaj膮cego poziom dostaw wystarczaj膮cy do ob艂o偶enia zdolno艣ci produkcyjnych EMS w stopniu wystarczaj膮cym do osi膮gni臋cia zysk贸w.

4. 殴r贸d艂a zysk贸w pozostaj膮 stabilne, ale ograniczone poprzez warunki zewn臋trzne.

殴r贸d艂ami przychod贸w i zysk贸w EMS / ODM s膮 op艂aty za operacje produkcyjne i testowe, mar偶e na cz臋艣ciach, czynno艣ci projektowe i doradztwo technologiczne, zarz膮dzanie logistyk膮 czy serwis posprzeda偶owy. Poza tymi ugruntowanymi ju偶 藕r贸d艂ami przychod贸w, pojawiaj膮 si臋 wci膮偶 nowe us艂ugi generuj膮ce sprzeda偶. Wyzwaniem pozostaje d膮偶enie OEM do sta艂ej redukcji koszt贸w, kt贸re zmniejsza zdolno艣膰 EMS do generowania zysk贸w.

5. Si艂a rynk贸w ko艅cowego klienta nap臋dza bran偶臋 EMS; prognozowanie pozostaje kluczow膮 umiej臋tno艣ci膮.

Elastyczno艣膰 dzia艂ania jest zasadniczo wpisana w model biznesu EMS - zam贸wienia mog膮 by膰 dowolnie anulowane, op贸藕nione czy przy艣pieszone przez zleceniodawc贸w. Fakt ten wymusza wypracowanie zdolno艣ci EMS do prognozowania popytu na swoje us艂ugi, co pozwala poradzi膰 sobie z fluktuacjami poziomu produkcji, unikn膮膰 nadwy偶kowych zapas贸w i odpowiednio planowa膰 inwestycje.

6. Strategiczne i operacyjne dostosowanie pozostaje dla wielu firm wyzwaniem


Skomplikowany mix d艂ugoterminowej strategii, kr贸tkoterminowej taktyki, proces贸w, system贸w i inwestycji musi by膰 wzajemnie do siebie dopasowany. Cz臋sto elementy te nie pasuj膮 do siebie, wzajemnie si臋 os艂abiaj膮c. Przyk艂adem jest d膮偶enie do pozyskania kontraktu i zbudowania relacji z klientem bez oceny, czy dany projekt pasuje do strategicznej wizji firmy.

Druga cz臋艣膰 opracowania zostanie opublikowana 2 stycznia 2009
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
December 12 2018 02:03 V11.10.8-2