reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© TPV Przemys艂 elektroniczny | 24 marca 2011

TPV og艂osi艂 wyniki za 2010

Skonsolidowana sprzeda偶 TPV wzros艂a w roku 2010 a偶 o 44.8%, z poziomu 8.0 mld USD do 11.6 mld USD. Polski zak艂ad osi膮gn膮艂 zdolno艣ci produkcyjne 10 mln sztuk.
Zysk wzr贸s艂 o 19.9%, z poziomu 141.2 mln USD w roku 2009 do 169.3 mln USD w roku 2010. Mar偶a brutto spa艂a o 0.4 punktu procentowego, do poziomu 5.4%, g艂贸wnie ze wzgl臋du na erozj臋 cen na rynku LCD TV. W komentarzu do wynik贸w podkre艣lany jest silny spadek cen na rynku LCD, wywieraj膮cy negatywny wp艂yw na rentowno艣膰 holdingu. W geograficznej strukturze sprzeda偶y najwa偶niejsze s膮 Europa (31.4%) oraz Chiny 30.8%. P贸艂nocna Ameryka stanowi 18.8% obrotu (jej udzia艂 mocno spad艂, o ponad 5 p.p.), reszta 艣wiata generuje 19% sprzeda偶y firmy. Tradycyjnie, TPV zajmuje wiod膮c膮 pozycj臋 w produkcji monitor贸w PC, zdobywaj膮c 32.8% 艣wiatowego rynku. Dostawy monitor贸w PC w roku 2010 wynios艂y 56.5 mln sztuk (46.2 mln sztuk w roku 2009). Dostawy LCD TV wzros艂y o po艂ow臋, z poziomu 9.5 mln sztuk w roku 2009, do 14.8 mln sztuk w roku 2010. TPV zdoby艂o tym samym 7.7% 艣wiatowego rynku LCD TV, maj膮c mi臋dzy innymi wy艂膮czno艣膰 na dystrybucj臋 LCD TV pod mark膮 Philips na terenie Chin. TPV zainwestowa艂o 213.4 mln USD, w tym mi臋dzy innymi w rozszerzenie zdolno艣ci produkcyjnych zak艂adu w Gorzowie do poziomu 10 mln sztuk wyrob贸w rocznie. W roku 2010 TPV powo艂a艂o te偶 joint venture z firm膮 AU Optronics na terenie Polski, kt贸re ma zaj膮膰 si臋 produkcj膮 modu艂贸w LCD. Plany na rok 2011 obejmuj膮 mi臋dzy innymi budow臋 zak艂adu w Rosji.
reklama
reklama
reklama
reklama
Za艂aduj wi臋cej news贸w
February 19 2019 15:52 V12.2.2-1