© Amica
Przemysł elektroniczny |
Amika: Wzrost sprzedaży o 43,4 mln zł w 2010
W 2010 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Amiki wzrosły o ponad 43,4 mln zł w odniesieniu do 2009 r., z czego 15,8 mln zł stanowiły elementy transakcji sprzedaży materiałów i półproduktów do Samsung Electronics Poland Manufacturing Sp z o.o. Oznacza to, że sprzedaż samej Grupy po uwzględnieniu tego wzrosła o 27,6 mln zł.
Wyniki finansowe za rok 2010:
- przychody ze sprzedaży netto: 1.361.001 tys. zł (2009: 1.317.567 tys. zł)
- zysk operacyjny: 35.950 tys. zł (2009: 41.544 tys. zł)
- zysk przed opodatkowaniem: 21.690 tys. zł (2009: 9.763 tys. zł)
- zysk netto: 10.115 tys. zł (2009: 5.422 tys. zł)
- kapitał własny: 299.928 tys. zł (2009: 275.312 tys. zł)
- zysk na akcję: 1.30 zł (2009: 0.68 zł)
Przychody ze sprzedaży w poszczególnych segmentach branżowych w roku 2010 kształtowały się podobnie jak w roku 2009: kuchnie (53,3%), lodówki (14,3%), pralki (8,2%), towary (18,7%), materiały i usługi (5,5%).
W całym 2010 r. sprzedaż Amiki na rynki wschodnie wzrosła o blisko 66%, co jest oznaką znaczącej poprawy sytuacji gospodarczej w Rosji i na Ukrainie w ostatnich miesiącach. Przychody ze sprzedaży na głównych obszarach geograficznych kształtowały się następująco: Polska: 610.131 tys. zł (44,8%), Niemcy: 269.902 tys. zł (19,8%), Rosja: 213.565 tys. zł (15,7%).