reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 02 grudnia 2010

Philips przenosi centralę elektroniki użytkowej do Szanghaju

Na początku przyszłego roku największy w Europie producent elektroniki użytkowej, przeniesie swoją siedzibę do Szanghaju, by wygenerować większe dochody w Chinach i regionie.

Philips we wrześniu informował o prognozach dwukrotnie wyższej sprzedaży do 2015 roku. Firma skupiła się bowiem na bardziej dochodowym sektorze oświetlenia i produktów medycznych, szczególnie w szybciej rosnących rynkach jak Indie i Brazylia. Oddział w Amsterdamie zamierza rozwijać się w branży pielęgnacji skóry, artykułów gospodarstwa domowego i produktów związanych ze zdrowiem, upatrując w nich możliwość szybkiego wzrostu. Firma założona w Holandii w 1891 roku jako producent żarówek węglowych, przeszedł przez minione lat wiele zmian, inwestując w projektowanie, marketing oraz wchodząc w nowe sektory na wschodzące rynki zbytu. Philips zamierza uzyskać w 2015 r. co najmniej 40% udziału w rynkach, wliczając Chiny, Indie i Brazylię. Elektronika użytkowa stanowiła 17% sprzedaży Philipsa w okresie od września 2009 r. do września 2010 r. Philips poinformował w październiku, że spadek przychodów w ostatnich trzech miesiącach spowodowany był zmienną gospodarką i „nierównym” zachowaniem konsumentów. W trzecim kwartale sprzedaż z wyłączeniem przejęć, zbycia i zmiany waluty spadła o 5% do 2,09 mld euro. W sektorze TV odnotowano stratę przed odliczeniem odsetek, podatków i amortyzacji 31 mln euro. Obecnie spółka przewiduje na koniec roku stratę z działalność w sektorze TV z powodu spadku cen i opóźnień w umowie licencyjnej w Chinach. Oddział wygeneruje sprzedaż niższą o 2-3%, do 3 mld euro. Philips ograniczył straty w sektorze RTV poprzez zlecanie produkcji do innych firm, w tym Funai Electric Co. (Osaka, Japonia), obejmujący rynek północnoamerykański oraz Videocon Industries Ltd. w Indiach. Philips liczy na realizację planowanych porozumień z TPV do końca tego roku. W 2011 r. firma spodziewa się znaleźć "ponad progiem rentowności" w sektorze TV, z pomocą umów licencyjnych w Indiach i Chinach oraz dzięki obniżeniu kosztów.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 11 2019 15:09 V14.5.0-1