reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Komleks LG w Kobierzycach Przemysł elektroniczny | 30 listopada 2010

LG zmienia system zakupów i oszczędza miliardy: c.d.

W jakim stopniu integracja systemów wpłynęła na koszty produktów LG? Jak głęboko mogą sięgnąć związki koncernu z jego dostawcami?
Istotnym sposobem obniżki kosztów BOM stała się dla LG również postępująca integracja układów scalonych. Vice Prezes LG ds. Rozwoju i Zakupów, Tae-Woo Kim, jako przykład podaje kości pamięci: obecnie integracja DRAM i flash jest standardem, co oszczędza ilość komponentów na płytce, miejsce i również koszty. Kolejnym tego typu przykładem są chipy, integrujące w jednym układzie komunikację 3G, WiFi oraz GPS, używane w telefonach komórkowych LG. Według wypowiedzi Kim’a dla miesięcznika Sourcing, w ostatnich dwóch latach, ilość komponentów używanych w komórkach zmniejszyła się o 37% ! Umożliwiło to obniżkę kosztów BOM, jak również wzmocniło pozycję przetargową LG, które obecnie współpracuje z mniejszą liczbą dostawców, dając im jednocześnie ‘większą część biznesu’, jak ujmuje to Kim.

Tom Linton, szef działu zakupów, idzie dalej: ‘Wprowadzamy funkcję zakupów na jeszcze wyższy poziom. Zgodnie z tą koncepcją, nasi zakupowcy zagłębiają się jeszcze głębiej w łańcuch zakupów, aby monitorować i zarządzać nie tylko naszymi bezpośrednimi dostawcami, lecz także tymi firmami, które dla nich są dostawcami’. Przykładem są ponownie producenci chipów, spośród których wielu obrało model fabless. LG monitoruje więc nie tylko bezpośredniego dostawcę chipów, lecz także jego dostawcę foundry. Linton wskazuje również, iż istnieją przypadki, kiedy jego ludzie kontaktują się nawet z dostawcami surowców, takich jak złoto czy miedź.

W latach 90-tych wielu OEM całkowicie powierzyło produkcję i zaopatrzenie EMS-om. Stracili oni wówczas zarówno kontakt z dostawcą, jak i kontrolę nad wysokością BOM. Obecnie wielu z nich powraca do starego modelu, starają się odbudować stare więzi z dostawcami. ‘My wyznajemy ‘starą szkołę’. Mamy 46 fabryk i na zewnątrz zlecamy jedynie 10% produkcji. [...] Nasza przewaga konkurencyjna w zakresie zaopatrzenia opiera się właśnie na tym, iż nie zlecamy wiele pracy na zewnątrz’.

W pogoni za niższym BOM LG nie traci jednak z oczu sprawy odpowiedzialności społecznej: ‘Klient, kupujący LCD TV, chciałby wiedzieć, czy jego odbiornik nie został złożony przed 12-letniego chińczyka oraz czy kobalt w jego baterii jego komórki nie został wydobyty dziecięcymi rękami’ mówi Linton dla miesięcznika Sourcing.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 15 2018 23:56 V11.6.0-1