reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny |

Siła przetrwania FSO

Mimo dramatycznych okoliczności i konieczności zamknięcia zakładu na Żeraniu, sytuacja ekonomiczna FSO nie jest zła. Żadnego poważnego zadłużenia. Na razie nie ma więc mowy o likwidacji spółki. Nasuwa się więc pytanie, co dalej z legendarnym zakładem gdzie produkowano zabytkowe już Warszawy, Syreny, Fiaty 125p i Polonezy?

Mamy pretensję do właściciela, że niewiele robił dla pozyskania nowego modelu. Chcieliśmy na ten temat rozmawiać, ale nigdy się z nami nie spotkał. Pisaliśmy do premiera Tuska i ministra skarbu, dlaczego państwo nie egzekwuje zapisów umowy prywatyzacyjnej, które zobowiązują inwestora do utrzymania produkcji do 2015 r.? Nie dostaliśmy odpowiedzi – ubolewa na łamach POLITYKI przewodniczący związku zawodowego inżynierów i techników w FSO Marek Dyżakowski. – Inwestycja w FSO miałaby sens tylko z zamiarem produkcji samochodów na rynki UE. Tyle że chińscy producenci nie mają na razie własnych modeli, które spełniałyby europejskie normy czystości spalin i bezpieczeństwa – wyjaśnia Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Motoryzacyjnego Samar. Wygląda na to, że również Chińczycy doszli do podobnego wniosku, bo ostatnio pojawiła się informacja, że nową fabrykę wybudują w Turcji. O FSO głucho. Czy to już definitywny koniec FSO?Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Choć nie jest łatwo. Światowa branża samochodowa wciąż tkwi w kryzysie, a warunki inwestowania w Polsce nie są najlepsze. Każdy producent bierze pod uwagę możliwości lokalnego rynku. Tymczasem polscy odbiorcy kupują zaledwie 3%. produkowanych w Polsce aut - wyjaśnia prezes Woźniak – FSO ma olbrzymią siłę przetrwania. Rozmawiałem w przeszłości już z prezesami wielu firm – General Motors, Daewoo, Rover. Wszyscy dziwili się, jakim cudem FSO jeszcze nie zbankrutowała. Od tego czasu zbankrutowało Daewoo, GM i Rover, a FSO istnieje nadal. Mam nadzieję, że i tym razem uda nam się wyjść z kłopotów – dodaje prezes. Źródło: POLITYKA

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-2
reklama
reklama