reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Przemysł elektroniczny | 20 listopada 2008

Katowicki Pronox wychodzi na zyski

Pronox, posiadający między innymi własną montownię telewizorów oraz rozwijający markę akcesoriów komputerowych Easy Touch, osiągnął w 3Q bardzo dobre wyniki operacyjne

Sprzedaż 3Q bieżącego roku wyniosła 167.7 mln zł (rok temu 124.5 mln zł), a wynik operacyjny ukształtował się na poziomie 898 tys zł (204 tys zł). Wysokie koszty finansowe sprowadziły jednak końcowe wyniki firmy poniżej zera, do poziomu -955 tys zł. W ujęciu narastającym przychody wzrosły z poziomu 383 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach roku 2007 do 466 mln zł obecnie. Mimo wzrostu obrotów, wyniki finansowe są znacznie gorsze niż rok temu: EBIT wyniósł -2.4 mln zł (3.0 mln zł w roku 2007), zysk netto 239 tys zł (również 3.0 mln zł). W komentarzu do sprawozdania czytamy, iż powodem pogorszenia się wyników jest znacznie obciążenie kosztami rozwoju kanałów dystrybucji oraz uruchomienia montowni TV, opóźnienia w realizacji inwestycji we własnym obiekcie w Dąbrowie Górniczej, a także znaczne nakłady na promocję marki Easy Touch. Sprzedaż marki własnej Easy Touch wyniosła 56 mln zł (wzrost z poziomu 30 mln zł), w tym 9 mln zł stanowiła sprzedaż telewizorów LCD. Marża zrealizowana na wyrobach sygnowanych marką własną wyniosła 5 mln zł.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
June 25 2019 20:13 V13.3.22-1