reklama
reklama
© Stellantis
Nauka i technologie |

Stellantis i Zeta Energy opracowują litowo-siarkową baterię

Stellantis NV i Zeta Energy Corp. ogłosiły zawarcie sojuszu w celu opracowania zaawansowanych akumulatorów litowo-siarkowych do pojazdów elektrycznych. Realizacja tego przedsięwzięcia ma przynieść korzyści rynkowi akumulatorów. Chodzi o większą ilość energii przy takiej samej objętości ogniw.

Akumulatory litowo-siarkowe w porównaniu z akumulatorami litowo-jonowymi mają zapewniać lepszą wydajność. Mają też skrócić czas ich ładowania nawet o 50%. Ten rodzaj baterii z całą pewnością zostanie wykorzystany w wielu sektorach i branżach na całym świecie.

„Innowacyjne technologie akumulatorów, takie jak te litowo-siarkowe, mogą wesprzeć zaangażowanie firmy Stellantis w osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2038 r., zapewniając jednocześnie naszym klientom optymalny zasięg, wydajność i przystępność cenową” - powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii w firmie Stellantis.

Planowana data pojawienia się nowych akumulatorów na rynku to 2030 rok. Szefostwo obu firm zapowiada, że produkcja nowych ogniw ma być zdecydowanie tańsza niż najpopularniejszych w tej chwili na rynku baterii litowo-jonowych. Nowe baterie mogą przyczynić się do przełomu i jeszcze większej dynamiki rozwoju rynku samochodów elektrycznych.

„Połączenie technologii akumulatorów litowo-siarkowych firmy Zeta Energy z niezrównaną wiedzą Stellantis w zakresie innowacji, produkcji i globalnej dystrybucji może radykalnie poprawić wydajność i profil kosztów pojazdów elektrycznych, jednocześnie zwiększając odporność łańcucha dostaw akumulatorów i pojazdów elektrycznych” – stwierdził Tom Pilette, dyrektor generalny Zeta Energy.
 


Załaduj więcej newsów
© 2025 Evertiq AB January 07 2025 14:32 V23.4.5-1