Pociąg “na baterie” z lepszymi osiągami niż deasel
Próba przeprowadzona w północnej Anglii przez Hitachi Rail, Angel Trains i TransPennine Express pokazał, że wydajne akumulatory oferują wymierne korzyści w zakresie emisji, oszczędności paliwa i jakości powietrza.
Próba przeprowadzona w północnej Anglii przez Hitachi Rail, Angel Trains i TransPennine Express pokazuje, że wydajne baterie oferują znaczne korzyści w zakresie emisji, oszczędności paliwa i jakości powietrza.
Pociąg międzymiastowy na baterie w Wielkiej Brytanii osiągnął lepsze rezultaty niż jego odpowiednik napędzany silnikiem wysokoprężnym. Może to stanowić impuls dla rozwoju technologii opartej na pojedynczych bateriach. Hitachi wdrożyło już pociągi pasażerskie na baterie w Japonii i Europie, takie jak włoska hybryda Masaccio.
„Kolej jest i tak najbardziej przyjazną dla środowiska formą transportu publicznego. Sukces tej próby utoruje drogę do jeszcze bardziej ekologicznych i niezawodnych podróży dla milionów pasażerów. Technologia ta odegra kluczową rolę w realizacji naszych ambitnych planów transformacji i dekarbonizacji kolei i może otworzyć drzwi do bardziej przystępnej cenowo rozbudowy sieci dla społeczności w całym kraju” - powiedział brytyjski minister ds. kolei Lord Hendy.
Oczekuje się, że ten udany przejazd da Hitachi podstawy do wypróbowania międzymiastowego pociągu akumulatorowo-elektrycznego o zasięgu 100-150 km. To oznaczałoby, że dłuższe odcinki niezelektryfikowanych tras mogą być obsługiwane przez pociągi zasilane na baterie. Oznacza to duże oszczędności, takich jak przewody.