Współpraca E.ON Polska i Elocity
E.ON Polska i Elocity nawiązują partnerską współpracę. Obie firmy będą rozwijać infrastrukturę ładowania, umożliwiając Polakom przejście na ekologiczne technologie transportowe. Tym samym przedsiębiorstwa wpisują się w trend, oferując przełomowe rozwiązania w zakresie elektromobilności.
E.ON Polska, będąca częścią europejskiego giganta elektromobilności, korzysta z doświadczenia zdobytego przez firmę na rynkach skandynawskich i niemieckim, gdzie elektromobilność rozwija się w bardzo szybkim tempie. E.ON prowadzi działalność w 14 krajach, obsługując ponad 420 tysięcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych. W Polsce firma działa głównie na rynku B2B, wspierając rozwój infrastruktury dla klientów biznesowych, a także indywidualnych. Dzięki partnerstwu z Elocity firma ma możliwość oferowania rozbudowanych opcji płatności i kompleksowego wsparcia technicznego, co przekłada się na większą dostępność usług ładowania oraz łatwość ich obsługi.
“Z naszych analiz i prognoz wynika, że jedną z barier w rozwoju infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych jest brak dostępnej mocy. Dlatego największy nacisk kładziemy na dynamiczne zarządzanie mocą dla infrastruktury ładowania w oparciu o nasze autorskie rozwiązanie, Dynamic Load Management. System umożliwia przekierowywanie „wolnej ”mocy w budynku z tych miejsc, w których aktualnie nie jest wykorzystywana, na potrzeby ładowania samochodów elektrycznych na parkingu. Rozwiązuje to sporo problemów z brakiem mocy przyłączeniowej i jej kosztem. Ale przede wszystkim pozwala zwiększyć nawet 5-krotnie dostępną liczbę punktów ładowania na parkingu biurowym” - wyjaśnił Damian Pazik, Product Manager eMoblity Solutions z E.ON Polska.
W Polsce coraz więcej firm decyduje się na instalację stacji ładowania na swoich terenach, nie tylko do użytku własnych flot pojazdów, lecz także w celu udostępniania ich zewnętrznym użytkownikom. Dzięki elastycznemu podejściu Elocity i E.ON Polska, takie firmy mogą czerpać dodatkowe korzyści z udostępniania infrastruktury ładowania w godzinach, gdy ich pojazdy nie są użytkowane. W odpowiedzi na te potrzeby Elocity dostarcza kompleksowy system zarządzania stacjami, który umożliwia zbieranie danych z różnych źródeł, niezależnie od sposobu płatności. Wszystkie te dane trafiają do jednego, centralnego systemu, ułatwiając zarządzanie i monitoring procesu ładowania.
“Zdecydowaliśmy się na partnerstwo z Elocity z kilku powodów, wśród których kluczowym była rozbudowana oferta w zakresie możliwych sposobów płatności za ładowanie. Kompleksowość rozwiązań i wychodzenie naprzeciw potrzebom użytkowników stacji ładowania i kierowców aut elektrycznych to główne wyróżniki Elocity, które idealnie współgrają z naszą wizją i strategią rozwoju” - dodał Pazik.
Jednym z największych atutów partnerstwa E.ON Polska z Elocity jest dostępność stacji ładowania dla użytkowników popularnej aplikacji Elocity. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 60 tysięcy właścicieli samochodów elektrycznych w Polsce, co zwiększa liczbę potencjalnych klientów i zapewnia szerszy dostęp do infrastruktury ładowania. Dzięki rozwiązaniom Elocity użytkownicy mogą w sposób wygodny i intuicyjny zlokalizować najbliższą stację ładowania oraz opłacić usługę, korzystając z preferowanej metody płatności.
“Autorska technologia Elocity, którą rozwijamy od 2017 roku, czyli w zasadzie od początku istnienia polskiego rynku e-mobility, pozwala nam na dużą elastyczność w działaniu. Swoim klientom i partnerom możemy zaoferować zarówno kompleksową obsługę, jak i elementy, których potrzebują, aby rozwijać własne usługi. Tak właśnie jest z E.ON Polska, dla której w praktyce zaprojektowaliśmy rozwiązanie szyte na miarę” - powiedział Adrian Nocuń, CEO Elocity.
Partnerstwo E.ON Polska z Elocity pokazuje, jak efektywna współpraca na rynku elektromobilności może przyczyniać się do tworzenia bardziej przyjaznych, elastycznych i wygodnych rozwiązań dla użytkowników aut elektrycznych. Z jednej strony mamy tu doświadczenie i infrastrukturę europejskiego lidera, z drugiej – innowacyjne technologie oraz wsparcie płynące z polskiej firmy, która rozumie lokalne potrzeby rynku. Wspólnie tworzą one przyszłość elektromobilności, która ma szansę na dalszy rozwój i jeszcze większą dostępność usług ładowania w Polsce.