Rumuński startup Telerenta w Polsce
Rumuński startup technologiczny Telerenta, specjalizujący się w wynajmie sprzętu elektronicznego, w tym laptopów, smartfonów, konsol i wielu innych, ogłosił wejście na polski rynek. Firma, która działa zarówno w modelu B2C, jak i B2B, planuje do końca 2024 roku zainwestować w Polsce 1,5 miliona euro.
Telerenta zapowiedziała, że w ramach swojej działalności na polskim rynku, skoncentruje się na dostarczaniu elastycznych rozwiązań wynajmu sprzętu elektronicznego dla klientów indywidualnych i firm. Wynajem sprzętu ma obejmować okres od 3 do 24 miesięcy, co pozwala klientom na korzystanie z nowoczesnych technologii bez konieczności angażowania dużych środków finansowych na zakup urządzeń.
Polska została wybrana jako kluczowy rynek do dalszego rozwoju ze względu na swoją wielkość, wysoką penetrację internetu oraz sprzyjające warunki dla rozwoju branży technologicznej. Telerenta spodziewa się, że wyniki finansowe w Polsce mogą być o 30% lepsze niż te osiągnięte w Rumunii, co stanowi ważny element międzynarodowej strategii rozwoju firmy.
"Analizując otoczenie konkurencyjne dostrzegamy, że działające w branży firmy stosują nieco odmienne modele biznesowe. Ponieważ rynek jest wciąż w fazie rozwoju, widzimy duży potencjał do innowacji oraz tworzenia nowych modeli biznesowych i kanałów sprzedaży, które wzmocnią naszą konkurencyjność i pozwolą na budowanie silnej pozycji rynkowej" – powiedział Dominik Krzeslak.
Firma podkreśla, że w Polsce istnieje już kilku aktywnych graczy w branży wynajmu sprzętu. Jednak Telerenta postrzega to jako wyzwanie, które pozwoli jej na zbudowanie silnej pozycji i rozwinięcie unikalnych rozwiązań, dopasowanych do lokalnych potrzeb.
Jednym z kluczowych elementów strategii Telerenta na polskim rynku będzie wprowadzenie innowacyjnych automatów RentBox. Urządzenia te umożliwiają klientom wynajem i natychmiastowy odbiór sprzętu elektronicznego. Pierwszy RentBox zostanie zainstalowany w Polsce jeszcze przed końcem bieżącego roku, co ma zapewnić użytkownikom szybki i wygodny dostęp do oferty firmy.
"Oczekujemy, że Polska będzie testem, swoistą weryfikacją naszego projektu w kontekście międzynarodowym, i udowodni, że możemy osiągnąć sukces poza Rumunią. Polski rynek, znany ze swojego potencjału rozwojowego, umożliwi nam znaczące inwestycje oraz konsolidację pozycji. W naszej branży kluczowym czynnikiem jest dostępność sprzętu. Gdy istotne urządzenie elektroniczne, takie jak telefon czy laptop, ulega awarii, ludzie często potrzebują natychmiastowej wymiany. Decyzja o wynajmie w takich przypadkach bywa bardziej spontaniczna niż zakup, dlatego Telerenta nawiązała współpracę z nowoczesnymi magazynami umożliwiającymi klientom składanie zamówień do późnych godzin wieczornych i gwarantującymi ponad 90-procentową skuteczność w realizacji dostaw na następny dzień" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Dominik Krzeslak, Country Manager Telerenta Polska.
Podobne rozwiązanie zostało wdrożone z sukcesem w Rumunii, gdzie Telerenta zarządza 35 RentBoxami w 20 miastach. Obecnie około 30% wszystkich zamówień w Rumunii realizowanych jest za pośrednictwem tych automatów, co wskazuje na rosnące zainteresowanie elastycznymi i nowoczesnymi metodami wynajmu elektroniki.
Telerenta planuje oprzeć swoją działalność w Polsce na zespole lokalnych ekspertów z dziedziny e-commerce, logistyki oraz marketingu online. Zespół ten będzie współpracował z rumuńskim oddziałem firmy, odpowiedzialnym za wsparcie techniczne oraz rozwój oprogramowania. Takie podejście ma na celu zapewnienie odpowiedniego dostosowania oferty Telerenta do specyfiki polskiego rynku.