BYD angażuje węgierskie firmy w swoją ekspansję w Europie
Pierwsze Węgierskie Forum Dostawców chińskiego producenta samochodów elektrycznych BYD zostało zorganizowane w Budapeszcie. Dwudniowe wydarzenie zorganizowane przez Węgierską Agencję Promocji Inwestycji HIPA przyciągnęło ponad sto tamtejszych firm.
W ciągu ostatniej dekady Węgry stały się jednym z 20 największych eksporterów motoryzacji. Odpowiadają za 90% światowego eksportu samochodów. Tylko w zeszłym roku w fabrykach tego kraju wyprodukowano ponad pół miliona samochodów.
Dzięki inwestycjom BMW w Debreczynie, Mercedesa w Kecskemét i BYD w Szeged, „w ciągu kilku lat znajdziemy się w przedziale miliona” - powiedział Péter Szijjártó Minister spraw zagranicznych Węgier.
Dodał, że do tak dużej produkcji obecnie zdolnych jest tylko pięć krajów w Europie. Podkreślił, że pojawienie się BYD oznacza nowy rozdział w historii przemysłu motoryzacyjnego na Węgrzech.
“To jest istota neutralności gospodarczej. Ta strategia „nie jest abstrakcyjną filozofią czy ideologią, ale praktyczną rzeczywistością”, co oznacza, że niemieckie i chińskie firmy mogą spokojnie działać razem na Węgrzech” - wyjaśnił Péter Szijjártó.
Firmy uczestniczące w forum mogły zaprezentować ofertę swoich usług i rozpocząć współpracę z chińskim producentem w wielu obszarach, od inteligentnego oprogramowania do obsługi jazdy, po produkcję pasów bezpieczeństwa czy układy hamulcowe. Mieli oni możliwość przedstawienia osobistej prezentacji na temat tego, w jaki sposób mogą dołączyć do łańcucha wartości BYD.
„Nasz cel nie może być skromniejszy niż stać się jednym z najsilniejszych bastionów europejskiej produkcji samochodów w tej nowej erze motoryzacji, stać się jednym z regionalnych centrów produkcyjnych, europejskim centrum testowym i reprezentować najbardziej konkurencyjną europejską ofertę w ramach ekosystemu zorganizowanego wokół elektromobilności” - podkreślił Szijjártó.
Forum miało na celu zachęcenie do współpracy między BYD a węgierskim sektorem motoryzacyjnym. Zespół BYD, który przyleciał do Budapesztu składał się z ponad czterdziestu specjalistów. Najważniejszymi postaciami był James Zhuang, Globalny Dyrektor Zakupów, oraz Bu Guiyuna, Dyrektora Centrum Zakupów Usług.
Podczas imprezy Zhuang powiedział, że do maja tego roku BYD wprowadził swoje produkty w 77 krajach na całym świecie. To niezwykłe osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że decyzja o wejściu na rynek globalny została podjęta zaledwie kilka lat temu, w maju 2021 roku.
Dyrektor zwrócił uwagę na szybkie tempo rozwoju firmy. Podkreślił, że najlepiej ilustruje to fakt, że podczas gdy osiągnięcie poziomu miliona sprzedaży zajęło im 13 lat, to zwiększenie sprzedaży do dwóch milionów osiągnięto w ciągu zaledwie jednego roku. Natomiast trzeci milion samochodów BYD osiągnięto zaledwie sześć miesięcy później.
Łącznie firma BYD sprzedała ponad siedem milionów sztuk swoich samochodów, Chiński koncern motoryzacyjny jest pierwszym, który przekroczył ten próg wśród wszystkich uczestników rynku.