reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© _Images/poland/
Biznes |

Europa Solarisami stoi. Polska firma dostarczy 96 autobusów do Holandii

Operator transportu publicznego w Utrechcie (Holandia) firma Transdev Nederland Holding, zamówiła 96 bateryjnych autobusów od polskiego producenta Solaris Bus & Coach. To duże zamówienie jest elementem szeroko zakrojonego planu, mającego na celu całkowitą wymianę floty transportowej na pojazdy zeroemisyjne do 2028 roku.

Solaris staje się bardzo popularnym dostawcą autobusów na zagranicznych rynkach. Tylko w tym roku informowaliśmy o zamówieniach dla polskiej firmy złożonych przez: Włochów, Rumunów, Szwedów  i Holendrów. Elektryczne autobusy produkowane w Polsce w zeszłym roku zamówiły też władze Madrytu i Berlina.

Tym razem Solarisa wybrali, ponownie, Holendrzy. Decyzja zapadła po postępowaniu przetargowym, a dostawy nowoczesnych autobusów przewidziane są na IV kwartał 2025 roku. 

Transport publiczny w prowincji Utrecht obsługuje około 30 milionów pasażerów rocznie na 50 liniach autobusowych. Wprowadzenie do ruchu 96 zeroemisyjnych autobusów bateryjnych będzie istotnym krokiem w kierunku zmniejszenia emisji spalin, co ma ogromne znaczenie dla regionu stawiającego na rozwój zrównoważonego transportu. Cały projekt jest częścią długofalowej strategii, zgodnie z którą Utrecht do 2028 roku ma dysponować wyłącznie flotą pojazdów bezemisyjnych.

Transdev, będący jednym z największych operatorów transportu publicznego w Holandii, jest liderem we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań w transporcie. Zaufanie do Solarisa wynika nie tylko z dotychczasowej współpracy, ale również z zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które producent oferuje. Nowe autobusy będą wyposażone w zaawansowane baterie Solaris High Energy, które zapewnią dłuższe przebiegi pomiędzy ładowaniami, co zwiększy efektywność ich wykorzystania.

To kolejne zamówienie od Holendrów złożone firmie Solaris. Transdev Nederland, poprzez swoją spółkę zależną Connexxion, eksploatuje 20 autobusów Urbino 12 hydrogen, zasilanych technologią wodorową. Pojazdy te kursują na trasach w Holandii Południowej, a ich eksploatacja pokazuje, że Solaris potrafi dostarczać rozwiązania nie tylko bateryjne, ale również wodorowe. Kolejnym przykładem jest Arnhem, gdzie od kilku miesięcy na liniach trolejbusowych poruszają się pojazdy Trollino 18 w wersji MetroStyle, znane ze swojego futurystycznego designu.

 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB October 21 2024 09:27 V23.1.27-2