Niemcy kupują mniej samochodów elektrycznych
Niemieccy nabywcy samochodów w coraz mniejszym stopniu decydują się na samochody elektryczne. Liczba nowych rejestracji pojazdów tego typu w Niemczech znacząco spadła w trzecim kwartale tego roku. Według firmy doradczej EY zarejestrowano 92.000 samochodów elektrycznych - to o 45% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Liczba nowych samochodów zarejestrowanych przez niemieckie firmy spadły w trzecim kwartale o 22 procent. Mimo to koncerny motoryzacyjne zwiększyły swój udział w rynku z 40 do 57 procent. BMW było w stanie przełamać ten trend i zwiększyć sprzedaż e-samochodów o dziesięć procent w ostatnim kwartale. Jednak Renault/Nissan/Mitsubishi i Stellantis odnotowały największe spadki, odpowiednio o 92 procent i 78 procent.
Rejestracje nowych aut od chińskich producentów również spadły o 50 procent, a ich udział w rynku był także niższy niż rok temu w porównaniu kwartalnym - podaje agencja AFP. Jednak w okresie od stycznia do września udział w rynku wzrósł z ośmiu do jedenastu procent.
Również w innych krajach europejskich rozwój pozostaje daleko w tyle za oczekiwaniami branży, chociaż w niektórych przypadkach zakupy są nadal mocno subsydiowane. Volkswagen pozostaje na pierwszym miejscu w rankingu marek pomimo spadku o 37 procent. BMW jest na drugim miejscu, a Tesla na trzecim.