Leapmotor i Stellantis ruszają na podbój Europy
Chińska firma Leapmotor i jej partner Stellantis ogłosiły gotowość do przyjmowania zamówień na samochód miejski i SUV w Europie. Tym samym chińscy producenci samochodów rozszerzają swoją ofertę budżetowych pojazdów elektrycznych (EV) w regionie.
Stellantis posiada 51% udziałów w spółce joint venture Leapmotor International i ma wyłączne prawa do budowy, eksportu i sprzedaży produktów Leapmotor poza Chinami. Jest to pierwsze tego typu porozumienie producentów samochodów.
"Kompaktowy samochód T03 będzie dostępny od końca września w cenie od 18 900 euro (20 990 USD), podczas gdy SUV C10 pojawi się w salonach dealerskich w październiku w cenie od 36 400 euro" - poinformowało przedsiębiorstwo joint venture w oświadczeniu.
Pierwotnie importowany z Chin T03 będzie też montowany w Europie, w zakładzie Stellantis w Tychach. Firma ma w ten sposób zamiar uniknąć ceł nałożonych przez Unię Europejską na importowane chińskie pojazdy elektryczne.
Dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares, zasugerował, że model C10 może być produkowany w Europie, ale nie podał żadnych szczegółów. Tavares sprzeciwia się europejskiemu lobby motoryzacyjnemu ACEA do zwolnienia z dyrektyw dotyczących CO2 samochodów osobowych i dostawczych, które wejdą w życie w UE w 2025 r. Powiedział, że dla branży kluczowe jest sprzedawanie pojazdów elektrycznych w tej samej cenie co modele benzynowe.