Mercedes współpracuje z Factorial nad baterią półprzewodnikową
Mercedes-Benz i amerykański startup akumulatorowy Factorial pracują nad akumulatorem półprzewodnikowym, który powinien znacznie zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych i być gotowy do produkcji przed końcem dekady, poinformowały firmy we wtorek.
Nowa bateria, nazwana Solstice, powinna zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych o około 80% powyżej dzisiejszej średniej, przy gęstości energii 450 watogodzin na kilogram, podały firmy w oświadczeniu.
Akumulatory półprzewodnikowe były zapowiadane jako przełomowa technologia dla pojazdów elektrycznych, ponieważ powinny zmniejszyć ryzyko pożaru i pozwolić na lżejsze, tańsze samochody, które mogą podróżować dalej na jednym ładowaniu. Factorial opracował już quasi-stałą baterię, którą testują producenci samochodów, w tym Mercedes, i która powinna pojawić się w pojazdach elektrycznych na drogach w 2026 roku.
Koncerny motoryzacyjne pilnie poszukują sposobów na obniżenie kosztów i zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych, ponieważ sprzedaż w szczególności w Europie uległa stagnacji.
Szef ds. technologii w Mercedesie, Markus Schaefer, powiedział agencji Reuters, że baterie półprzewodnikowe Factorial mogą zapewnić 40% poprawę gęstości energii w porównaniu z obecnymi wysokowydajnymi bateriami niemieckiego producenta samochodów premium.
„Istnieją pewne wyzwania, nad którymi trzeba zapanować, ale ... mamy świetne rozwiązania inżynieryjne, aby im sprostać” - powiedział Schaefer, dodając, że wierzy, iż cel Factorial, jakim jest opracowanie Solstice na dużą skalę do końca dekady, jest realistyczny.