reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Mercedes Benz
Analizy |

Mercedes współpracuje z Factorial nad baterią półprzewodnikową

Mercedes-Benz i amerykański startup akumulatorowy Factorial pracują nad akumulatorem półprzewodnikowym, który powinien znacznie zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych i być gotowy do produkcji przed końcem dekady, poinformowały firmy we wtorek.

Nowa bateria, nazwana Solstice, powinna zwiększyć zasięg pojazdów elektrycznych o około 80% powyżej dzisiejszej średniej, przy gęstości energii 450 watogodzin na kilogram, podały firmy w oświadczeniu.

Akumulatory półprzewodnikowe były zapowiadane jako przełomowa technologia dla pojazdów elektrycznych, ponieważ powinny zmniejszyć ryzyko pożaru i pozwolić na lżejsze, tańsze samochody, które mogą podróżować dalej na jednym ładowaniu. Factorial opracował już quasi-stałą baterię, którą testują producenci samochodów, w tym Mercedes, i która powinna pojawić się w pojazdach elektrycznych na drogach w 2026 roku.

Koncerny  motoryzacyjne pilnie poszukują sposobów na obniżenie kosztów i zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych, ponieważ sprzedaż w szczególności w Europie uległa stagnacji.

Szef ds. technologii w Mercedesie, Markus Schaefer, powiedział agencji Reuters, że baterie półprzewodnikowe Factorial mogą zapewnić 40% poprawę gęstości energii w porównaniu z obecnymi wysokowydajnymi bateriami niemieckiego producenta samochodów premium.

„Istnieją pewne wyzwania, nad którymi trzeba zapanować, ale ... mamy świetne rozwiązania inżynieryjne, aby im sprostać” - powiedział Schaefer, dodając, że wierzy, iż cel Factorial, jakim jest opracowanie Solstice na dużą skalę do końca dekady, jest realistyczny.
 


reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
© 2024 Evertiq AB September 30 2024 07:16 V23.1.18-1